Постсовки грають у совок: Режисер розповів, чому зі скандального "Дау" не вийшло справжнього кіно

За словами режисера Володимира Сорокіна, "все починалося з "нормального" кінопроекту, історії радянського фізика Ландау на тлі декорацій ХХ століття"

Постсовки грають у совок: Режисер розпов…

Про це Сорокін, за чиїм сценарієм спочатку планувалося зняти фільм "Дау", заявив виданню "The Insider" передає Depo.Харків.

"Я написав, на мій погляд, цілком пристойний сценарій про геніального фізика-фріка Дау і оточуюче його божевільне ХХ століття. Навіть довелося дещо пригадати з курсу фізики. Але Ілля (Ілля Хржановський, - ред.) вже тоді йшов від кінематографа у соціальну антропологію, це почалася з другої частини нашого фільму "4", коли бабусі з села Шутілово забралися до нього у душу. Він став просити щось переробляти у сценарії, це було кілька разів, але на якомусь етапі я перестав розуміти, що він, власне, хоче. Запитав: Ілля, поясніть, що ви хочете? Він відповів: я хочу, щоб там було ось, ну це, як би ... взагалі все! Тоді я сказав: Ілля, це не до мене. Все - я не можу. На тому й розійшлися", - розповів Сорокін.

За його словами, після цього Хржановський побудував у Харкові "інститут" - знімальний майданчик, проте, за словами Сорокіна, замість кіно Хржановського цікавили побутові та особисті проблеми учасників проекту.

Сорокін також розповів про враження від закритого показу "Дау", який проходив в берлінському театрі Горького.

"У порожньому кінотеатрі я один півтори години дивився матеріал про життя в "інституті": знайомі і не дуже пострадянські люди, одягнувшись в одяг сталінського часу, "ототожнювалися з епохою". У кого виходило, у кого не дуже. Найняті Іллею відставні кагебісти сильно перегравали, демонструючи свою генетичну ненависть до гнилих інтелігентів. Молоді дружини сталінських професорів у шубах і з мундштуками несли натхненні відсебеньки на мові XXI століття", - розповів Сорокін.

"Сидячи в порожньому залі, поставив собі питання: від чого я повинен тут отримувати задоволення? Постсовки грають в совок. Грають по-різному: серйозно і не дуже. Це перформанс, а не кіно, - додав він. - Вистачило півтори години. Вийшов із зали, попросив помічницю Іллі (сам він перебував у Лондоні) показати інший шматок, цікавіший. Начувся про брутальність, порносцени. Прийшла відповідь з Лондона: якщо нудно, краще взагалі не дивитися. Тобто це треба було ще і правильно дивитися! Чи знімає Ілля фільм про тих, хто дивиться проект? Ще один перформанс... На лист, де я знову попросив показати щось крутіше дівчат з мундштуками, придуркуватих професорів і жахливих гебістів, автор не відповів. Образився. Що ж, має право. Хоча, марно, як мені здається".

Сорокін також згадав про відгуки "різних людей". "Основний відгук: замах грандіозний, на виході - неоднозначне", - сказав він.

"Загалом, судячи по шуму навколо, соціо-антропо-феноменологічний перформанс "Дау" вдався. Постсовок вставив совку", - додав режисер.

Як повідомляв Depo.Харків, Le Figaro видала розгромну рецензію на харківський фільм, де зіграли Михайло Добкін і Нестор Шуфрич.

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme