Українські авіатехнології і швидкість "Формули-1": У Харкові обговорили спільне виробництво електролітака (ФОТО)

У Харкові планують виготовляти частину обладнання для унікального електролітака "Sirius Jet"

Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Харків
Українські авіатехнології і швидкість "Ф…

Унікальний електролітак "Sirius Jet" вертикального злету і посадки (e-VTOL), який не потребує дорогої і складної інфраструктури аеродромів та здатний пролетіти до 800 км на одному заряді, сьогодні розробляє швейцарська компанія SIRIUS AVIATION AG спільно з українськими авіапромисловими компаніями.

 

Як повідомили Depo.Харків у прес-службі АТ "ФЕД", виробництвом двигунів і інших агрегатів займається компанія FED (АТ "ФЕД"), що виступає інтегратором з української сторони.

 

За даними прес-служби, у проект залучена швейцарська компанія Sauber Engineering AG, яка спеціалізується на розробці інноваційних аеродинамічних технологій для болідів "Формули-1" всесвітньо відомих компаній BMW, Mercedes, Alfa Romeo.

 

Хід виконання проекту обговорили 29-30 вересня в Харкові на зустрічі представників компаній SIRIUS AVIATION AG, Sauber Engineering AG, FED, "Мотор Січ", "Антонов". До переговорів був залучений Надзвичайний і Повноважний Посол Республіки Італія в Україні П'єр Франческо Дзадзо, з яким обговорили участь у проекті італійського промислового гіганта Leonardo S.p.A. – одного з найбільших машинобудівних холдингів в Італії. У зустрічі також взяли участь голова Харківської обласної державної адміністрації Олександр Скакун та ректор Національного аерокосмічного університету "ХАІ" Микола Нечипорук.

 

У компанії SIRIUS AVIATION AG зазначають, що унікальність їх літального апарату Sirius Jet – поєднання переваг вертольота і літака. За типом повітряних суден – це конвертоплан, але на відміну від подібних літальних апаратів, двигуни розміщені в крилі унікальній конструкції. Конструктори компанії заявляють, що Sirius Jet буде літати зі швидкістю 310 км/год, перевозити до 5 пасажирів або до 500 кг вантажу.

 

Sirius Jet представлений в двох версіях – на літій-іонних акумуляторах, які забезпечать радіус польоту в 240 км і водневих паливних елементах, що збільшують радіус дії до 800 км і швидкість до 500 км/год. Sirius Jet буде оснащений 24 електропривідними канальними вентиляторами, які забезпечать високу тягову ефективність, має унікальний аеродинамічний профіль та трьохсекційне крило, герметичну кабіну, просторий салон і велике лобове скло, що дозволяє пілоту і пасажирам мати широкий огляд. Корпус буде виконаний зі спеціальних композитних матеріалів.

 

Повітряне судно розробляється за унікальними технологіями, які не мають аналогів на сьогоднішній день – це ноу-хау швейцарських та українських інженерів. Планер e-VTOL літака унікальний, його аеродинамічні характеристики були підтверджені в ході первинних випробуваннях моделі літака. Sirius Jet має вертикальний зліт і посадку, йому не потрібні спеціально підготовлені майданчики. Важливим є те, що двигуни літака електричні – літак зроблений за технологією нульових викидів. Попереду випробування повномасштабного прототипу літака.

 

"Ми створюємо революційний продукт бо об'єднуємо найпередовіші авіаційні технології з технологіями Формули 1", – зазначив глава відділу продажів і маркетингу Sauber Engineering AG Джонатан Херцог.

 

Sauber Engineering AG бере участь в технічному і аеродинамічному дизайні літака, випробуваннях літака в аеродинамічній трубі, а також виробництві окремих частин літака по адитивній технології (3D друк).

 

"Українські інженери розробили унікальний літальний апарат. Ми довели його до досконалості, і тепер це – справжній болід Формули-1, тільки в повітрі! Ми приїхали щоб ще більше розширити співпрацю з компанією FED і в черговий раз вражені її інноваційними розробками і високотехнологічним виробництвом", – зазначив головний операційний директор Sauber Engineering Хансен Крістоф Мануель.

 

У проекті також беруть участь компанії "Мотор Січ" і "Антонов". Українські авіапромислові виробники за замовленням швейцарської компанії SIRIUS AVIATION AG проводять науково-дослідні і дослідно-конструкторські роботи (НДДКР), виробляють двигуни і деякі компоненти. Остаточне складання і випробування літака "Sirius Jet" відбуватимуться в Швейцарії.

 

"Sirius Jet" здатний доставити пасажирів з комфортом незалежно від наявності аеропортів. Він розрахований на 5 місць і передбачає чотири сценарії використання:

  • повітряне таксі;
  • аеромедична евакуація (medevac);
  • перевезення вантажів до 500 кг;
  • персональний повітряний літальний апарат (бізнес джет).

На даний час почалось виробництво літака-демонстратора, тестуються його окремі системи та пройшло успішне випробування двигунів. Також пройшли випробування моделі літака в аеродинамічній трубі компаній "Антонов" та SAUBER ENGINEERING AG. Були підтверджені технічні характеристики його унікального аеродинамічного профілю, закінцівок крила, які забезпечують низький лобовий опір і високошвидкісний політ.

Перший політ літака-демонстратора запланований на ІІ-ІІІ квартал 2022 року, а комерційна експлуатація намічена на 2025 рік. Компанія SIRIUS AVIATION AG планує випустити 50 літаків у 2025 році. Орієнтовна вартість літака – 4 млн швейцарських франків (близько 4,3 млн USD).

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme