Скільки грошей витратили претенденти на крісло мера Харкова під час агітації в соцмережах

"Опора" проаналізувала фінансові звіти кандидатів у Харкові та реальні витрати на онлайн-агітацію

Гипич Надія
Журналістка Depo.Харків
Скільки грошей витратили претенденти на…

Кандидати на посаду Харківського міського голови Костянтин Немічев та Аліна Мастафаєва в своїх фінансових звітах вказали, що під час передвиборчої кампанії не здійснювали агітацію в інтернеті.

Як передає Depo.Харків, про це повідомляє громадянська мережа "Опора", яка проаналізувала фінансові звіти всіх кандидатів.

Так, за даними "Опори", найбільші розбіжності між задекларованими та реальними витратами на політичну рекламу у Facebook "Опора" помітила у кандидатів Костянтина Немічева та Аліни Мустафаєвої.

Втім, з 25 вересня по 29 жовтня, під час передвиборчої кампанії, Костянтин Немічев витратив 9 898$ (майже 258 тис. грн) на трансляцію агітаційних повідомлень із власної офіційної сторінки у Facebook. А на "дочасну агітацію" (між 11 червня та 25 вересня) Немічев витратив 2 947$ (майже 77 тис. грн). Всього політична реклама у Facebook обійшлася Немічеву у приблизно 335 тис. грн.

Водночас Аліна Мустафаєва з 2 до 29 жовтня витратила на агітацію з власної сторінки у Facebook 4 471$ (майже 117 тис. грн). А на "дочасну агітацію" - 14 280$ (майже 373 тис. грн). Всього 490 тис. грн.

Розбіжності "Опора" виявила і в остаточному фінансовому звіті Михайла Добкіна. Хоча кандидат і зазначив витрати на політичну рекламу в інтернеті, вони обмежувалися договором із ТОВ "Регіональні Новини", рахунок за яким становить лише 7,5 тис. грн. Втім, за час офіційного агітаційного періоду "Опора" зафіксувала агітацію на користь Добкіна із 2 сторінок — RegioNews.ua та "Наш Дом — Харьков. Команда Михаила Добкина". Сукупно ці сторінки витратили на політичну рекламу за вказаний період 6 100$ (майже 159 тис. грн). А на "дочасну агітацію" з початку літа команда Добкіна витратила 24 604$ (понад 642 тис. грн). Всього витрати на онлайн-рекламу склали приблизно 801 тис. грн.

Ігор Терехов, який балотувався від політичної сили "Блок Кернеса — Успішний Харків", зазначив у своєму остаточному фінансовому звіті, що витратив на агітаційну кампанію в інтернеті більш як 316 тис. грн. При цьому, як йдеться у звіті, на розміщення політичної реклами кандидата у Facebook пішло тільки 100 тис. грн.

Ці дані збігаються з підрахунками "Опори": за час офіційної передвиборчої кампанії в соціальних мережах агітацію за кандидата публікували з 6 сторінок (Харьковские Известия, Редпост. Новости Харькова, Типичный Харьков, Харьков Оперативный, Харьков — мой любимый город, Індустріальний район Харкова), які загалом витратили 3 603$ (близько 94 тис. грн).

Втім, варто зазначити, що Терехов став беззаперечним лідером "дочасної агітації" на цьогорічних виборах у Харкові. З 11 червня до 27 вересня вартість агітаційних повідомлень, що підтримували Терехова склала 27 981$ (понад 730 тис. грн). Усього 824 тис. грн, за підрахунками "Опори" витратив чинний голова Харкова на передвиборчу агітацію.

Втім "Опора" зазначає, що наразі в Україні лише соціальна мережа Facebook надає відкриті дані про витрати на політичну рекламу. Відповідно, витрати політичних діячів та партій на онлайн-агітацію поза цією платформою залишаються не врахованими.

"Опора" наголошує на необхідності реформування виборчого законодавства щодо регулювання онлайн-агітації, а також визначенні державного регулятора, який здійснюватиме належний контроль та моніторинг за дотриманням українського законодавства, зокрема під час виборів. За фактами невідповідності зазначених витрат в остаточних фінансових звітах "Опора" планує підготувати та надіслати відповідні звернення до правоохоронних органів.

Читати також: Мером Харкова офіційно визнали Терехова: Перед депутатами провели інаугурацію

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme