Розвід по-китайськи: Чому в українців виникають проблеми з поверненням товару на АліЕкспрес (ФОТО)
Харків'янин поскаржився на процедуру повернення товарів на АліЕкспрес
- Харків
-
18 жовтня 2021 17:00

АліЕкспрес – маркетплейс, який знають геть усі. Величезний вибір, низька ціна, безкоштовна доставка, найгарячіші тренди, найточніші копії – все це пропонує АліЕкспрес. А донедавна цей китайський гігант міг похвалитися ще й найвищим ступенем лояльності до клієнта: не сподобалась сукня, запізнився товар, пом’ялася коробка, не той відтінок чохла на телефон, – у будь-якій ситуації відкривайте суперечку і тобі повернуть від половини до повної вартості покупки. АліЕкспрес був настільки лояльним до покупців, що буквально 99,9% суперечок вирішував на користь покупця. Колись. Але віднедавна політика компанії змінилася.
Із початку осені у мережі почали з’являтися скарги на проблеми з поверненням товару через суперечку. Про свій гіркий досвід Depo.Харків розповів харків’янин Андрій. "Ще в середині серпня я замовив на АліЕкспрес міні-ПК за 200 баксів. Так пишався тим, що свідомо підійшов до вибору моделі, передивився всі огляди, перечитав тест-драйви, прискіпливо вивчив відгуки, визначився з магазином, відстежив найвигіднішу ціну. Здається, все передбачив. Навіть Меркурій був не ретроградний. Ну що могло піти не так?" – сміється чоловік.
"Але з цим замовленням відразу почалися якісь трабли. Спочатку посилку не випустила митниця Китаю, вона з незрозумілих причин повернулася продавцю, він відправив її повторно. Звісно, час втратив. Але десь за місяць я все ж отримав жаданий гаджет. Радів, мов дитина. Щоправда, недовго. На другий день після отримання на моєму новому китайському міні-ПК почав збоїти Інтернет, ще через день він перестав вмикатися", – розповідає Андрій.
Клієнт АліЕкспрес відразу ж відкрив суперечку на безкоштовне повернення товару. Маркетплейс оперативно її підтвердив, і вислав повідомлення з ім’ям та прізвищем отримувача в Києві, куди треба відправити товар, що не підійшов. І попередженням: "Поверніть товар протягом 7 днів, інакше ви не зможете отримати повернення грошей".

"І все б нічого, але у повідомленні не був вказаний номер телефону, по якому, як відомо, "Нова пошта" здійснює відправки. Як відправляти без номеру телефону? Я сходив у найближче відділення НП, спитав у оператора, що і як. З’ясувалося, що вони не відправляють повернення на АліЕкспрес, а той штрих-код, який мені вислали у повідомленні, в їхній базі не відображається", – розповідає Андрій.

У "Новій пошті" Depo.Харків прокоментували ситуацію наступним чином: "Нова пошта Глобал" не надає послугу повернення товарів, придбаних на AliExpress. Жодних інструкцій стосовно цього від нашого китайського партнера ми не отримували. Наразі сторінка, на якій було написано про таку послугу, видалена з сайту AliExpress. У разі, якщо клієнту товар не підійшов, він домовляється з продавцем міжнародного маркетплейса про повернення в індивідуальному порядку. У такому випадку клієнт може відправити товар, оформивши його як міжнародне відправлення з будь-якого відділення "Нової пошти" за стандартними тарифами".
Таким чином, клієнт, який отримав із "АліЕкспрес" неякісний товар чи просто такий товар, який йому не підійшов, не має можливості його повернути у законний 14-денний строк і отримати назад свої гроші. "АліЕкспрес" киває на "Нову пошту". Та, у свою чергу, відхрещується від "АліЕкспресу". А платить за це все, як завжди, покупець, споживацькі права якого порушені.
Співрозмовник Depo.Харків спробував зв’язатися з продавцем, але отримав максимально лаконічну, хоча і дуже ввічливу відповідь: "Але місцеве повернення в порядку, dear". Спробував написати у службу підтримки АліЕкспрес, але там на нього чекав лише елементарний чат-бот з дуже обмеженим переліком запитань.

"Мені нічого не залишалося, як сісти і "терпляче чекати", як радили у гайді по поверненню. Отже, я сів і став чекати. Так пройшло сім днів. Після закінчення цього терміну на сторінці відкритої суперечки на АліЕкспрес з'явилося таке повідомлення: "Суперечка щодо вашого замовлення закінчилась. Якщо ви хочете залишити коментар, перейдіть за посиланням". Я переходжу, бо дуже хочу залишити свій коментар стосовно процесу вирішення суперечки, а там повідомлення, що URL, за яким ви переходити, не є дійсним", – продовжує свою розповідь чоловік.


"На цьому місці мене наздогнав гомеричний регіт: так, будь ласка, ви можете відкрити суперечку ("місцеве повернення в порядку, dear"), ви цілком можете повернути посилку, правда, куди, незрозуміло, ви навіть можете прокоментувати перебіг суперечки, але на не існуючій сторінці!" – дивується Андрій.
На цьому пригоди чоловіка не закінчились. Через п'ять днів після закінчення терміну суперечки йому неочікувано прийшла СМС, у якій було сказано, що покупець нарешті може відправити товар "Новою поштою" на склад партнера АліЕкспрес в Києві, з даними отримувача, включаючи номер телефону. Андрій спробував додзвонитися до цього "партнера", але жодного разу не почув нічого, крім "на даний момент абонент не може прийняти ваш дзвінок".

"Я зробив для себе висновок, що це афера з неповернення коштів за товар, що не підійшов покупцеві. Думаю, цього "Савченко О." навіть не існує. Я міг би відправити гаджет, який валявся би на складі НП, поки його б не утилізували, а грошей я би в жодному разі не отримав. Причому вся схема зроблена так, щоб покупець на кожному етапі думав: "А може, я чогось не зрозумів?" – вважає Андрій.
На щастя, проблемний ПК, поки йшла вся ця епопея з поверненням, самовідформотувався і почав працювати добре, так що необхідність у поверненні відпала. Зате тепер, підсумовує чоловік, він тисячу разів подумає, чи замовляти щось з "АліЕкспресу". Особливо, якщо воно коштує більше пари доларів.
Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків
Всі новини на одному каналі в Google News
- 08:52На Харківщині внаслідок російських обстрілів є жертви: офіційні дані ОВА
- 17:28На фронті загинув працівних Харківського театру
- 12:27 Ворожа армія попередньої доби 165 разів атакувала лінію фронту
- 09:50 Всю ніч Україна перебувала під масованою атакою Росії, - Зеленський
- 22:59 Оперативні дані щодо наступальних дій ворога повідомили в Генштабі ЗСУ
- 09:02Обстріли на Харківщині: ОВА оприлюднила дані про жертви та руйнування
- 15:01На хабарах за переведення військових погоріли члени ВЛК у Харкові ФОТО
- 14:31Підробляв "бойові" на Харківщині: Офіцер ЗСУ збагатився на 2,4 млн грн ФОТО
- 13:41Окупанти обстріляли населений пункт під Харковом, загинула людина
- 13:31СБУ викрила схему "списування" ухилянтів у Харкові ФОТО
- 12:34Прикордонники знищили ворожі дрони на Харківщині та Сумщині
- 08:55На Харківщині росіяни за день поранили шістьох мирних мешканців – ОВА ФОТО
- 22:45 Рашисти майже півтори сотні разів штурмували за добу позиції ЗСУ
- 21:40Сили оборони затопили трубу під Куп’янськом, якою пролазили росіяни (ВІДЕО) Відео
- 19:47В Харкові росіяни поцілили в будівлю Національного фармацевтичного університету ФОТО
- 19:40Adastra Cinema офіційно представляє перший трейлер екранізації світового бестселера Фріди Мак-Фадден "Служниця" ФОТО Відео
- 14:32Несподіване двовладдя у чемпіонаті з футболу: Ковалівка випередила "Шахтар" і наздогнала "Динамо" ВІДЕО КЛЮЧОВИХ МОМЕНТІВ ТУРУ Відео
- 14:31СБУ взялася за одіозного харківського колаборанта Головачова, який перейшов на бік окупантів ФОТО
- 13:50У Харкові внаслідок удару "Шахеда" постраждали чотири людини ФОТО