Нові Правила дорожнього руху: Що змінилося для автомобілістів (ФОТО)

У нових Правилах дорожнього руху згадали про електромобілі, велосипедистів і спробували зробити все, "як у Європі"

Гипич Надія
Журналістка Depo.Харків
Нові Правила дорожнього руху: Що змінило…
Нові правила дорожнього руху в Україні почали діяти з 1 листопада

Із 1 листопада 2021 року одночасно набули чинності новий ДСТУ 4100:2021 "Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування" і пов’язані з ним зміни до Правил дорожнього руху. І це чи не вперше в історії незалежної України, коли і Держстандарт, і ПДР з’явилися одночасно, вважають експерти. Автомобілістів чекає досить багато нових знаків і табличок, зміниться деяка розмітка, більше уваги буде приділено руху велосипедів та місцям зарядки електромобілів.

 

Але хоча зміни і є досить об’ємними на папері (майже 50 сторінок), та спеціалісти запевняють – водіям не слід нервувати, більшість змін у ПДР не є принциповими. Деякі з них лише законодавчо закріпили ту практику, що вже існувала на дорогах де-факто (наприклад, для тих, хто полюбляв переходити перехрестя по діагоналі тепер з’являться діагональні переходи), також були узаконені деякі таблички і знаки, які вже зустрічалися на дорогах. А деяких елементів, про які в нових правилах попереджають дорожні знаки, в Україні поки що взагалі нема. 

 

Наприклад, знак 5.78, що позначає ділянки дороги, на якій здійснюється прийом-передача радіостанції на частоті, вказаній на знаку. Все чудово, але в Україні нема радіостанцій, які передають нон-стоп дорожню обстановку. Чи знаки 5.82 - 5.83 "Платна дорога" зараз буде позначати те, чого поки що не існує. Але експерти впевнені, якщо вже знаки платної дороги з’явилися в ПДР, в найближчі рік-два слід очікувати введення плати за користування деякими дорогами.

 

Таку думку на авторському каналі в YouTube висловив відомий харківський автоексперт, провідний викладач автошколи "ХАІ", ведучий телепрограми "Бардачок"Олександр Трепетін.

 

І перше, що зазначає Трепетін, нового ДСТУ немає у вільному доступі. Його пропонується купити за 5 486,40 грн.

 

Разом із Правилами дорожнього руху міняється ДСТУ

 

"Тобто державне підприємство для всіх бажаючих продає державний стандарт (документ, який повинен бути у відкритому доступі) за приблизно 200 доларів. І, наскільки мені відомо, даного стандарту зараз немає навіть у співробітників поліції, які саме зараз проводять осіннє комісійне обстеження доріг і виносять рішення про ті чи інші зміни, які потрібно внести. А вони навіть не знають, які нові зміни передбачені новим стандартом", – каже Трепетін. 

 

А змін, за оцінкою експерта, доволі багато, і зміни є як у Правилах дорожнього руху, так і в Стандарті (ДСТУ - авт.).

 

"Тобто все абсолютно законно, все прекрасно і класно і, як завжди, запроваджується під гаслом "Так у Європі". Ну, раз у Європі, значить і у нас повинно бути так, хоча, чесно кажучи, відсотків 90 цих нововведень, які стосуються знаків та табличок, абсолютно не потрібні, на мій погляд. Але це на мій погляд, а як воно на погляд професіоналів і так зрозуміло, якщо вводять новий Стандарт, нові зміни. І з цим нам доведеться жити", – зазначає Трепетін.

 

Отже, спробуємо розібратися, що ж зміниться на наших дорогах вже з 1 листопада, і як це може торкнутися автомобілістів.

 

У так званих "дорожніх знаках індивідуального проектування" (інформаційних щитах, покажчиках напрямків, табличках, схемах) дещо змінюється шрифт, трохи кольорова гама, населені пункти та інші географічні об’єкти віднині писатимуться з великої літери.

 

Нові дорожні знаки в Україні

 

Серед нових знаків з’явиться попереджувальний знак 1.41 "Ділянка концентрації дорожньо-транспортних пригод".

 

Місця концентрації ДТП будуть маркувати відповідним знаком

 

Раніше він існував у ДСТУ, але в ПДР його не було, тому на наших дорогах ми майже не бачили цей трикутник з чорною точкою всередині. Його на інтуїтивному рівні замінювали віночки та каплички на узбіччях, вважає Олександр Трепетін.

 

Більше жодних змін у попереджувальних, заборонних знаках та знаках пріоритету не відбулося. Чого не скажеш про наступний, найповніший блок змін. 

    

Зміни, що стосуються велосипедистів

 

4.18 "Суміжні пішохідна та велосипедна доріжки". Де-факто в Харкові це з’явилося у Саржиному Яру після реконструкції, де-юре – тільки зараз.

 

 

Спільна доріжка для велосипедистів і пішоходів

 

4.23 - 4.24 "Дорога для сумісного руху автомобілів та велосипедів та її кінець". Як приклад, раніше велосипедисти не мали права їхати вниз по Сумській, починаючи від Парка Горького, бо там стояв знак 4.11 "Рух легкових автомобілів", а тепер, з новим знаком 4.23, велосипедистам це дозволяється, але не означає, що для велосипедистів тут буде окрема доріжка.

 

У Харкові будуть місця де дорогу можна переїздити на велосипеді

 

Також для велосипедистів з’являться знаки 5.88 "Велосипедна смуга" - виокремлена частина на основній проїзній частині;  5.92 "Велосипедний переїзд" – де можна буде проїжджати перехрестя, не злізаючи з велосипеду (його доповнює і спеціальна дорожня розмітка 1.15 "Велосипедний переїзд"; 5.93 "Суміжні пішохідний перехід та велосипедний переїзд" та 5.94 - 5.95 "Дорога із зустрічною велосипедною смугою, і виїзд на неї").

 

Також для зручності та безпеки велосипедистів запроваджені нові таблички 7.29 "Напрямок руху велосипедистів". Вони будуть встановлюватися на велодоріжках та велосмугах.

 

Підтримують велосипедистів також і розмітки. Так, розмітка 1.28.1 (зображення А та велосипеда) позначають виділену смугу для суміщеного руху маршрутних транспортних засобів та велосипедистів; 1.28.2 (пішоходи + велосипедисти) – така доріжка є в Саржиному Яру в Харкові, вона існувала інтуїтивно, а зараз затверджена Стандартом; 1.28.3 ("Велосипедний коридор") – позначає проїзну частину вулиць і доріг, де дозволено змішаний рух велосипедистів і транспортних засобів у попутному напрямку.

 

Нова кольорова розмітка доріжок в Україні

 

Трепетін вважає, що, дивлячись на зміни в ПДР, в Україні планують створювати значно більше велодоріжок, ніж зараз. Тому так багато змін стосується саме велосипедистів. Так, на велодоріжках навіть з’явиться розмітка 1.37 – напрямок руху по ним – аналог того, що зараз існує лише для автомобілістів. 

 

Інформаційно-вказівні знаки та знаки сервісу

 

І кардинально новий знак, якого раніше на наших дорогах точно не було – це 5.39 "Діагональний пішохідний перехід".

 

Діагональні пішохідні переходи в Україні

 

"Пішоходи і так у нас іноді переходили перехрестя по діагоналі – на свій страх і ризик та на горе водіям, тепер це буде узаконено, але лише там, де перехід регульований світлофором, і там, де світлофор не перемикається в блимаюче-жовтий режим. Ну що ж, якщо скрізь для машин горять червоні вогні світлофорів, то чом би й не перейти таке перехрестя по діагоналі. Логіка в цьому є. А от як будуть пішоходи виконувати вимоги цього знаку, подивимось", – каже Трепетін.

 

І місце в Харкові, яке відразу спадає на думку, де був би актуальний цей знак, - перехрестя проспекту Тракторобудівників та вулиці Валентинівської.

 

Ще однією позитивною зміною, яка вже давно назріла, є запровадження знака 6.7.3, що позначає електрозарядні станції та таблички 7.23 "Місце для зарядки електромобілів" (цей знак підтримує дорожня розмітка 1.38).

 

Окремі знаки для електромобілів

 

Також з’явився знак 6.23 Шиномонтаж. 

 

Таблички 

 

Серед цікавих нових табличок є 7.6.7, яка зазначає спосіб паркування під кутом 30°, 45° чи 60°, та 7.24 "Евакуатор", яка вказує на те, що з цього місця автомобіль може бути евакуйований без відома водія за порушення правил зупинки та стоянки. Важливою також є табличка 7.25 "Острівець безпеки" з рекомендаціями про обмеження швидкості. Трепетін каже, що далеко не всі водії раніше встигали помітити острівці безпеки і вчасно пригальмувати, що призводило до сумних наслідків. Тепер, із новими табличками, це стане значно легше.

 

Експерт відзначає, що нові знаки та таблички не з’являться на дорогах просто завтра, потрібен час на їх виготовлення та встановлення, тому нові дорожні знаки ми зможемо побачити, ймовірно, не раніше літа наступного року.

 

Нова розмітка

 

У нових ПДР незначно змінилися зображення та спосіб використання деяких ліній: якісь лінії стали тонші, якісь – товстіші, якісь з’явилися в інших місцях. Але це дрібниці, вважає експерт. А от що змінилося більш-менш помітно:

 

"Коробчата розмітка жовтого кольору" 1.10.3 (така собі "вафельниця") буде наноситися на перехрестях, щоб нагадати водіям, що заборонено в’їжджати на перехрестя в разі виникнення затору, якщо немає можливості проїхати його без зупинки. Така розмітка була б дуже доцільною на перехресті вулиць Клочківської та Клочківського узвозу. Дуже часто на цій ділянці виникає великий затор і зменшення пропускної спроможності перехрестя саме через те, що водії виїжджають на перехрестя, коли не можуть завершити його проїзд".

 

Перехрестя отримають вафельну розмітку

 

Зігзагоподібна біла лінія 1.24 буде попереджати про наближення до пішохідного переходу чи велосипедного переїзду з підвищеною небезпекою, переважно нерегульованому. У Харкові це може бути актуально, наприклад, на вулиці Віринській в районі шиномонтажа Vianor. Там через поворот легко не помітити перехід, якщо водій не знає цієї ділянки.

 

Нова розмітка на дорогах

 

Ще одна нова розмітка 1.25 (широкі поперечні смуги жовтого кольору) буде нагадувати про наближення до кільцевої розв’язки і необхідність знизити швидкість. Трепетін припускає, що в Україні планують все ширше використовувати круговий рух як спосіб безсвітлофорного регулювання руху на перехрестях.

 

Біля дитячих навчальних закладів з’явиться розмітка 1.39.1 - 1.39.2 з написом "Школа / School").

 

Знак школа буде малюватися на дорогах

 

Вертикальна розмітка

 

Вертикальна розмітка, як відомо, робить більш помітними вертикальні елементи доріг. На додачу до вже існуючих білої та червоної вертикальних розміток тепер в Україні з’являється жовто-червона розмітка.

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme