Нескінченний трамвайний дрифт, або Чому у Харкові стається "те, чого не існує"

Городяни складають календар трамвайних дрифтів, а у міськраді кажуть, що проблема сильно перебільшена

Нескінченний трамвайний дрифт, або Чому…

У Харкові схід трамваїв з рейок давно став "притчею во язицех". Транспорт та інфраструктура сильно зношені. Навіть старі чеські трамваї, п'ять років тому закуплені міською владою втридорога, не врятували ситуацію.

У соціальних мережах це "аномальне явище" давно охрестили "трамвайним дрифтом". Дуже скоро формулювання підхопили місцеві, а далі і столичні ЗМІ. Міські чиновники з таким визначенням категорично не згодні та стверджують, що "травмайного трифту" не існує.

"Слово "дрифт" лякає людей. Схід трамваїв - це не дрифт. Забудьте це слово!" - на початку року дав харків'янам установку заступник міського голови з питань інфраструктури Євген Водовозов.

Утім, чого, на думку міськради, не існує, відбувається ледве не щодня. Винахідливі користувачі соцмереж склали "календар" зафіксованих дрифтів. Як видно з нього, за минулі 27 днів квітня трамваї сходили з рейок як мінімум 17 разів, в той час як без подібних ексцесів місто лягало спати лише 10 днів.

Трамвайний дрифт - фото 1

Чиновники стверджують, що в кожному окремо взятому випадку намагаються з'ясувати причини сходу. "Після сходу трамваїв це розбирає спецкомісія. Вони не виїжджають всім складом на місце, туди їдуть технарі, і потім ми розбираємося, чому стався схід", - говорить Водовозов.

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 2

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 3

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 4

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 5

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 6

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 7

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 8

Нескінченний трамвайний дрифт, або Чому у Харкові так часто відбувається "те, чого не існує" - фото 9

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 9

Але на думку харків'ян, все набагато простіше: трамваї та інфрастуктура просто знаходяться в аварійному і небезпечному стані. Обурені городяни залишають на сайті міськради численні петиції про оновлення всього складу трамваїв. Одна з них була зареєстрована наприкінці минулого року. "Замінити всі трамваї старого зразка на нові, за прикладом Львова/Києва тощо. Так само оснастити трамваї і тролейбуси безкоштовним Wi-Fi. Які з цього плюси: комфорт і зручність для мешканців та гостей міста. Престиж міста", - написав автор петиції Микита.

Пропозиція отримала велику підтримку - набрала понад 1000 голосів - і її розглянула міськрада. У відповіді мера Геннадія Кернеса значилося, що у зв'язку зі складною соціально-економічною обстановкою бюджетне фінансування на оновлення трамвайних вагонів протягом останніх років не передбачалося, однак планово здійснюється капітальний ремонт вагонів.

"У 2015 році було виконано капітальний ремонт 10 трамвайних вагонів, в тому числі 9 одиниць - із модернізацією. У 2016 році бюджетом міста Харкова передбачені кошти на капітальний ремонт орієнтовно 50 одиниць трамвайних вагонів, з них 30 одиниць - з модернізацією. Разом з тим, у даний час Харківською міською радою ведуться переговори з європейськими фінансовими організаціями щодо залучення кредитних коштів, у тому числі й на оновлення рухомого складу міського електричного транспорту”, - зазначалося у відповіді мера.

У міськраді повідомляють, що приблизна довжина трамвайних колій у Харкові складає 280 кілометрів, з них 130 кілометрів потребують ремонту. Незважаючи на це, чиновники переконані, що трамвайні негаразди у Харкові сильно перебільшені. "Я не буду коментувати [схід трамваїв]. Це відбувається не тільки в Харкові, просто ви це в Харкові роздмухуєте, я на цьому наголошую. Це відбувається скрізь, де ходять трамваї. Можливо, ситуація трохи краще у Києві, але там трошки інше фінансування. Маємо те, що маємо. Поки що місто все робить за свій рахунок, не маючи ні копійки державної підтримки. Навіть якщо завтра нам насиплють мільярд, не можна зробити за один рік 130 км рейкових шляхів. Це неможливо", - відповів на наше питання Євген Водовозов.

Заступник мера з питань інфрастркутури також підтвердив, що цього року буде проведений капітальний ремонт 50 трамвайних вагонів з 250, які є в експлуатації. Закупка нових трамваїв поки що не планується через високу їх вартість. "Давайте порахуємо, новий трамвай з двох вагонів коштує 1 млн євро, а капремонт одного вагона - десь 1,3 млн грн. Ось і вся різниця", - каже Водовозов.

За уточненням даних чиновник порадив звернутися до директора Департамента транспорту міськради Сергія Дульфана, але останнього питання про схід трамваїв розлютило. "Що ви взагалі знаєте про трамваї, що про це пишете? [Надсилайте] офіційний запит у прес-службу. Я не хочу [про це розмовляти]", - заявив відповідальний за міський транпспорт.

А втомленим від трамвайного дрифту городянам тільки й залишається, що продовжують писати все нові петиції й закарбовувати сумнозвісне явище у фотожабах...

Трамвайний дрифт - фото 2

Нескінченний трамвайний дрифт, або Чому у Харкові так часто відбувається "те, чого не існує" - фото 12

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 12

Істрорія трамвайного дрифту або Чому у Харкові сходять трамваї - фото 13

Нескінченний трамвайний дрифт, або Чому у Харкові так часто відбувається "те, чого не існує" - фото 15

Джерело фото: соцмережі

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme