Нескінченний трамвайний дрифт, або Чому у Харкові стається "те, чого не існує"
Городяни складають календар трамвайних дрифтів, а у міськраді кажуть, що проблема сильно перебільшена
- Харків
-
29 квітня 2016 10:00
У Харкові схід трамваїв з рейок давно став "притчею во язицех". Транспорт та інфраструктура сильно зношені. Навіть старі чеські трамваї, п'ять років тому закуплені міською владою втридорога, не врятували ситуацію.
У соціальних мережах це "аномальне явище" давно охрестили "трамвайним дрифтом". Дуже скоро формулювання підхопили місцеві, а далі і столичні ЗМІ. Міські чиновники з таким визначенням категорично не згодні та стверджують, що "травмайного трифту" не існує.
"Слово "дрифт" лякає людей. Схід трамваїв - це не дрифт. Забудьте це слово!" - на початку року дав харків'янам установку заступник міського голови з питань інфраструктури Євген Водовозов.
Утім, чого, на думку міськради, не існує, відбувається ледве не щодня. Винахідливі користувачі соцмереж склали "календар" зафіксованих дрифтів. Як видно з нього, за минулі 27 днів квітня трамваї сходили з рейок як мінімум 17 разів, в той час як без подібних ексцесів місто лягало спати лише 10 днів.
Чиновники стверджують, що в кожному окремо взятому випадку намагаються з'ясувати причини сходу. "Після сходу трамваїв це розбирає спецкомісія. Вони не виїжджають всім складом на місце, туди їдуть технарі, і потім ми розбираємося, чому стався схід", - говорить Водовозов.
Але на думку харків'ян, все набагато простіше: трамваї та інфрастуктура просто знаходяться в аварійному і небезпечному стані. Обурені городяни залишають на сайті міськради численні петиції про оновлення всього складу трамваїв. Одна з них була зареєстрована наприкінці минулого року. "Замінити всі трамваї старого зразка на нові, за прикладом Львова/Києва тощо. Так само оснастити трамваї і тролейбуси безкоштовним Wi-Fi. Які з цього плюси: комфорт і зручність для мешканців та гостей міста. Престиж міста", - написав автор петиції Микита.
Пропозиція отримала велику підтримку - набрала понад 1000 голосів - і її розглянула міськрада. У відповіді мера Геннадія Кернеса значилося, що у зв'язку зі складною соціально-економічною обстановкою бюджетне фінансування на оновлення трамвайних вагонів протягом останніх років не передбачалося, однак планово здійснюється капітальний ремонт вагонів.
"У 2015 році було виконано капітальний ремонт 10 трамвайних вагонів, в тому числі 9 одиниць - із модернізацією. У 2016 році бюджетом міста Харкова передбачені кошти на капітальний ремонт орієнтовно 50 одиниць трамвайних вагонів, з них 30 одиниць - з модернізацією. Разом з тим, у даний час Харківською міською радою ведуться переговори з європейськими фінансовими організаціями щодо залучення кредитних коштів, у тому числі й на оновлення рухомого складу міського електричного транспорту”, - зазначалося у відповіді мера.
У міськраді повідомляють, що приблизна довжина трамвайних колій у Харкові складає 280 кілометрів, з них 130 кілометрів потребують ремонту. Незважаючи на це, чиновники переконані, що трамвайні негаразди у Харкові сильно перебільшені. "Я не буду коментувати [схід трамваїв]. Це відбувається не тільки в Харкові, просто ви це в Харкові роздмухуєте, я на цьому наголошую. Це відбувається скрізь, де ходять трамваї. Можливо, ситуація трохи краще у Києві, але там трошки інше фінансування. Маємо те, що маємо. Поки що місто все робить за свій рахунок, не маючи ні копійки державної підтримки. Навіть якщо завтра нам насиплють мільярд, не можна зробити за один рік 130 км рейкових шляхів. Це неможливо", - відповів на наше питання Євген Водовозов.
Заступник мера з питань інфрастркутури також підтвердив, що цього року буде проведений капітальний ремонт 50 трамвайних вагонів з 250, які є в експлуатації. Закупка нових трамваїв поки що не планується через високу їх вартість. "Давайте порахуємо, новий трамвай з двох вагонів коштує 1 млн євро, а капремонт одного вагона - десь 1,3 млн грн. Ось і вся різниця", - каже Водовозов.
За уточненням даних чиновник порадив звернутися до директора Департамента транспорту міськради Сергія Дульфана, але останнього питання про схід трамваїв розлютило. "Що ви взагалі знаєте про трамваї, що про це пишете? [Надсилайте] офіційний запит у прес-службу. Я не хочу [про це розмовляти]", - заявив відповідальний за міський транпспорт.
А втомленим від трамвайного дрифту городянам тільки й залишається, що продовжують писати все нові петиції й закарбовувати сумнозвісне явище у фотожабах...
Джерело фото: соцмережі
Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків
Всі новини на одному каналі в Google News
- 13:31 Стало відомо куди ймовірно поцілить Україна ракетами на росії
- 11:29Армія рф має просування на Курщині, Донеччині та Харківщині, - DeepState
- 09:22 Ситуація на фронті залишається складною. Ворог за добу атакував 227 разів
- 09:11 Зведення Генштабу ЗСУ: Ситуація на фронті залишається складною
- 23:35 На фронті кілька днів поспіль збільшується кількість атак ворога, - Генштаб ЗСУ
- 08:38Синєгубов повідомив про бої та обстріли на Харківщині 21 листопада
- 08:18"УЗ" додає нові рейси по Україні: подробиці
- 07:36На Харківщині чадним газом отруїлися троє людей – ДСНС
- 23:00 Майже дві сотні разів рашисти штурмували позиції ЗСУ на фронті, - Генштаб
- 22:55Третина усіх ворожих спроб прорвати фронт відбувається на двох напрямках, - Генштаб ЗСУ
- 22:11I рівень небезпеки: У низці областей 21 листопада синоптики прогнозують дощ та мокрий сніг
- 15:01СБУ повідомила про підозру колаборанту, який під час окупації Куп’янська очолив "відділ мвс рф" ФОТО
- 14:29Окупанти вгатили по житловому кварталу у Куп’янську на Харківщині: Поранено людину ФОТО
- 11:25 ППО збила 56 із 122 ворожих БпЛА та 2 з 6 ракет в ніч на 20 листопада
- 15:16СБУ викрила у Харкові блогера, який "злив" в Інтернет локації розміщення Сил оборони
- 15:08У Харкові внаслідок обстрілу поранено 10 людей – ОВА
- 11:21Голова Харківської облради Єгорова-Луценко стала фігуранткою кримінальної справи – НАЗК
- 23:38Росія не хоче обмінювати засуджених в Україні колаборантів
- 22:40 Від початку цієї доби відбулося 135 бойових зіткнень: Де ворог намагається прорватися