Постсовки грають у совок: Режисер розповів, чому зі скандального "Дау" не вийшло справжнього кіно

За словами режисера Володимира Сорокіна, "все починалося з "нормального" кінопроекту, історії радянського фізика Ландау на тлі декорацій ХХ століття"

Про це Сорокін, за чиїм сценарієм спочатку планувалося зняти фільм "Дау", заявив виданню "The Insider" передає Depo.Харків.

"Я написав, на мій погляд, цілком пристойний сценарій про геніального фізика-фріка Дау і оточуюче його божевільне ХХ століття. Навіть довелося дещо пригадати з курсу фізики. Але Ілля (Ілля Хржановський, - ред.) вже тоді йшов від кінематографа у соціальну антропологію, це почалася з другої частини нашого фільму "4", коли бабусі з села Шутілово забралися до нього у душу. Він став просити щось переробляти у сценарії, це було кілька разів, але на якомусь етапі я перестав розуміти, що він, власне, хоче. Запитав: Ілля, поясніть, що ви хочете? Він відповів: я хочу, щоб там було ось, ну це, як би ... взагалі все! Тоді я сказав: Ілля, це не до мене. Все - я не можу. На тому й розійшлися", - розповів Сорокін.

За його словами, після цього Хржановський побудував у Харкові "інститут" - знімальний майданчик, проте, за словами Сорокіна, замість кіно Хржановського цікавили побутові та особисті проблеми учасників проекту.

Сорокін також розповів про враження від закритого показу "Дау", який проходив в берлінському театрі Горького.

"У порожньому кінотеатрі я один півтори години дивився матеріал про життя в "інституті": знайомі і не дуже пострадянські люди, одягнувшись в одяг сталінського часу, "ототожнювалися з епохою". У кого виходило, у кого не дуже. Найняті Іллею відставні кагебісти сильно перегравали, демонструючи свою генетичну ненависть до гнилих інтелігентів. Молоді дружини сталінських професорів у шубах і з мундштуками несли натхненні відсебеньки на мові XXI століття", - розповів Сорокін.

"Сидячи в порожньому залі, поставив собі питання: від чого я повинен тут отримувати задоволення? Постсовки грають в совок. Грають по-різному: серйозно і не дуже. Це перформанс, а не кіно, - додав він. - Вистачило півтори години. Вийшов із зали, попросив помічницю Іллі (сам він перебував у Лондоні) показати інший шматок, цікавіший. Начувся про брутальність, порносцени. Прийшла відповідь з Лондона: якщо нудно, краще взагалі не дивитися. Тобто це треба було ще і правильно дивитися! Чи знімає Ілля фільм про тих, хто дивиться проект? Ще один перформанс... На лист, де я знову попросив показати щось крутіше дівчат з мундштуками, придуркуватих професорів і жахливих гебістів, автор не відповів. Образився. Що ж, має право. Хоча, марно, як мені здається".

Сорокін також згадав про відгуки "різних людей". "Основний відгук: замах грандіозний, на виході - неоднозначне", - сказав він.

"Загалом, судячи по шуму навколо, соціо-антропо-феноменологічний перформанс "Дау" вдався. Постсовок вставив совку", - додав режисер.

Як повідомляв Depo.Харків, Le Figaro видала розгромну рецензію на харківський фільм, де зіграли Михайло Добкін і Нестор Шуфрич.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Харків