Міст на мільйон: Що зробили з десятирічним довгобудом на Харківщині (ФОТО)

Січнева Харківщина відзначилася відкриттям низки соціальних та інфраструктурних об'єктів, при чому деякі з них людям обіцяли ще десятиліття тому

Міст на мільйон: Що зробили з десятирічн…

4 січня відкрили шляхопровід у Пісочіні, 9 січня (до речі, після 10 річної елементарної його відсутності) на трасі Харків-Охтирка з'явився Губарівський шляхопровід, 20 січня – сучасний фізкультурно-оздоровчий комплекс у Пісочині під Харковом. Не часто такі масштабні об'єкти відкривають на початку року. Зазвичай навпаки – припасають найцікавіше "під ялинку". У цьому матеріалі трохи детальніше про один із названих об'єктів.

Автомобільну дорогу державного значення Харків – Охтирка збудували у 50-60-х роках минулого сторіччя, протяжність її на території Харківської області складає 81,7 км. Конструкція основи дорожнього покриття виконана дьогтеґрунтом завтовшки 18 см і розрахована під вагові нормативні навантаження, що діяли в період проектування - в 50-х роках минулого століття.

У той же час це одна з найнавантаженіших доріг області. Щодоби нею проходить до 20 тисяч автівок. Траса має особливе значення, адже забезпечує сполучення між Харківською та Сумською областями. Ці регіони дуже інтегровані між собою, мають багато виробничих зв'язків, тому інтенсивність руху дуже велика.

У 1962 році збудували міст через залізничне полотно на перегоні Куп'єваха-Губарівка. Розрахунки під час його будівництва також були актуальними для минулого сторіччя. І його історія – це покажчик відношення в різні часи до вирішення проблем.

Із початку зведення міст жодного разу не ремонтувався. У 2004 році проведені обстеження виявили перші ознаки руйнації. Але оскільки не було прийнято жодних заходів для відновлення та укріплення мосту для відповідності навантаженням, уже в 2007 році руйнування опор і покриття мосту стали критичними. Міст було визнано аварійним і закрито - спочатку тимчасово. Та, як виявилося, шляхопровід закрили на довгі роки. Замість нього організували об'їзд через Полкову Митиківку.

Знову згадують про зручний об'єкт для "розпилу" бюджетних коштів уже перед ЄВРО-2012. На цей час стан шляхопроводу вже навіть не підлягає реконструкції: арматура із зруйнованого мосту постійно загрожує потягам, під впливом корозії конструкції вже не витримали прольоти. Проміжні опори потребують заміни, просідання країв фундаменту призвели до розбалансування центрів опор і вони перестали бути функціональними.

Міст остаточно зруйнувався, на його місці необхідно було будувати новий. Тендер на будівництво свого часу виграло донецьке ТОВ "Впроваджувальне Підприємство Мост-1" із пропозицією у 7,7 млн грн, що включає демонтаж старих конструкцій і будівництво нового мосту за схемою 12,0 + 24,0 + 12,0 м загальною довжиною 53 м. Цікаво, що прес-служба тодішнього голови області Михайла Добкіна, звітуючи про ямковий ремонт майже щодня, "забула" повідомити про таку визначну новину, як довгоочікуване будівництво шляхопроводу. І це не дивно: гроші знову тануть без проведення робіт, а означена компанія сьогодні прекрасно почуває себе, займаючись підрядними роботами на окупованих територіях, встигаючи подавати пропозиції і на тендери в Харкові (нещодавно ТОВ брало участь у закупівлі послуг з капітального ремонту мосту на проспекті Льва Ландау).

Так і залишився шляхопровід на одній із міжобласних артерій поза увагою чиновників ще на декілька років. Об'їзна дорога, що не була розрахована на подібні навантаження, зруйнувалася й теж потребуватиме ремонту. Сусідні села залишаються без можливостей швидкого реагування з боку ДСНС та служби "швидкої допомоги". Довший шлях збільшує витрати на пальне. Тобто недбалість чиновників призводить не лише до тривалих незручностей пересування, значних додаткових витрат мешканців двох областей, а й до масштабних втрат бюджетних коштів. Те, що у 2004 році можна було вирішити реконструкцією, у 2008-2011 – капітальним ремонтом, тепер потребувало вже нового будівництва.

Доходить до курйозного: мер Сум намагається достукатися до губернатора Харківщини за допомогою соціальних мереж, публікуючи звернення на своїй сторінці у мережі Фейсбук.

Але в 2014 році про означену дорогу також забули. Згадав про неї вже новий голова Харківської області Ігор Райнін у 2015 році. Керівник Харківської облдержадміністрації зустрічався зі своїм колегою з Сумської області, щоб обговорити це питання. І нарешті почався ремонт, на який дорога Харків-Охтирка чекала 10 років. У Програмі розвитку дорожнього комплексу на 2012-2016 роки за дорученням голови Харківської ОДА дорогу Харків-Охтирка внесли до плану робіт Служби автомобільних доріг на 2016 рік. Голова облдержадміністрації визначив цю дорогу як пріоритетну для проведення ремонтних робіт.

"Дорога Харків-Охтирка в межах Харківської області більше 30 років була абсолютно в незадовільному стані. Це проблема десятиліть", - зазначив Райнін. Голова області додав, що найближчим часом буде ініційовано будівництво мосту через залізничні колії біля села Губарівка Богодухівського району: "Цей міст ми відновимо. Ми постійно знаходимося на зв'язку з центральними органами влади і вимагаємо фінансування, яке необхідно для розвитку Харківської області".

І от уже в серпні 2016 року ремонт першої ділянки автомобільної дороги державного значення від межі міста Харків до села Подвірки виконано. Поступово почала з'являтися надія на те, що і повноцінний шлях до сусідньої області буде відновлено. Реалізація цього масштабного будівництва не затрималася.

Нова керівниця Харківської обласної адміністрації Юлія Світлична поставила задачу в найкоротші терміни підготувати проектно-кошторисну документацію. Завдяки її клопотанням кошти на будівництво нарешті виділили. 2 лютого 2017 року оголосили відкриті торги на будівництво шляхопроводу на автомобільній дорозі Харків-Охтирка, км 75+661 через залізничну колію ділянки "Куп'єваха - Губарівка". 14 березня 2017 – уклали договір з переможцем і з травня почалися роботи. Ось таку картину побачили будівельники, приїхавши на багатостраждальне місце, в якому вже двічі нібито проводили ремонтні роботи, в якому "закопані" вже 21 млн грн.

Майже місяць знадобився, щоб демонтувати старі частини берегових опор, прогонових будов старого мосту та влаштувати під'їзні шляхи до будівельного майданчика. З липня 2017 року почалися активні будівельні роботи. Працювали в дві зміни – вдень і вночі, разом із фахівцями Харківського національного автодорожнього університету випробовували в лабораторіях матеріали.

Уже в перші дні 2018 року шляхопровід відкрили для руху. Ремонт дороги, яка з'єднує Харківську та Сумську області, без будівництва шляхопроводу був неможливий. Старий міст був розрахований на застарілі навантаження - до 13 тонн. Новий шляхопровід розрахований на проїзд транспортних засобів вагою до 40 тонн. Відповідно, збільшено габарити мосту: довжину збільшено з 43 м до 55,3 м, ширину - з 6,8 м до 9,5 м. Підмостовий габарит також збільшено - опори знаходяться на відстані 4 м від залізничного полотна. Це дозволило не тільки покращити безпеку, а й збільшити швидкість руху поїздів.

Відкриваючи рух шляхопроводом, керівник області підкреслила, що цей ремонт - лише один із етапів капітального відновлення дороги Харків – Охтирка, вже дане доручення обласній службі автомобільних доріг щодо розробки документації, необхідної для початку робіт.

"Траса у вкрай поганому стані та потребує негайного ремонту. Але для того, щоб дорога могла функціонувати повноцінно, спочатку потрібно було відновити міст. У цьому році будемо ремонтувати трасу. Маємо повну підтримку Президента Петра Порошенка в цьому питанні - в державному бюджеті закладені кошти на роботи", - наголосила Юлія Світлична.

"Затягувати не будемо. Люди довго чекали на якісні дороги. Завдяки ініційованій Президентом децентралізації, сьогодні громади мають достатньо коштів, щоб власними силами відновлювати дороги. І вже маємо результат - у минулому році ми відремонтували в області втричі більше доріг, ніж у 2016-му. Підходимо до цього комплексно - вперше за багато років на Харківщині ремонтуємо та будуємо мости", - зазначила керівник області.

Окремо хотілося б зробити ще невеличкий екскурс в недалеке минуле: у 2011 році в Лозовій зруйнувалася частина шляхопроводу через залізничну колію - обвалилася його пішохідна частина. Вартість відновлювальних робіт, за словами екс-губернатора Добкіна, склала 45 млн грн (еквівалент 5,625 млн дол.). Абсолютно новий шляхопровід в Губарівці з нуля побудовано за 30 млн грн (еквівалент 1,2 млн дол.).

Можливо, таким і має бути початок року в чиновників нової формації. Сьогодні задача державних керівників, сутність планування і розробки стратегій є не лише в тому, щоб запропонувати якісно кращий результат. Вони ще й мають формувати тверді принципи, які руйнують старі стереотипи і допомагають області робити впевнені кроки у європейське майбутнє.

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme