До катастрофи Ан-26 на Харківщині призвело бажання зекономити час та паливо, – ДБР

Всі рішення, що призвели до падіння літака Ан-26 із курсантами та офіцерами на борту в Харківській області, ухвалювалися з метою економії часу та палива

Аліна Гаєвська
Журналіст регіональної редакції Depo.Харків
До катастрофи Ан-26 на Харківщині призве…

Слідчі Державного бюро розслідувань провели 150 експертиз у справі про катастрофу Ан-26 у Харківській області, опитали 70 свідків, родичів загиблих та курсанта, який вижив, повідомив сьогодні, 13 травня, під час брифінгу в Києві начальник слідчого відділу ДБР Вадим Приймачок, передає Depo.Харків.

За даними слідства причинами трагедії стали:

  • рішення начальника Харківського національного університету Повітряних Сил та командувача Повітряних Сил щодо виконання на літаку Ан26 вправ, що не передбачені його керівництвом із експлуатації;
  • сумісна підготовка курсантів-льотчиків та курсантів-штурманів на одному літаку, що не забезпечувало безпеку польотів;
  • до виконання польотів допускалися літаки із перевищенням допустимої маси  на борту (у ніч трагедії на борту літака замість 10 курсантів-штурманів перебували 20, ще двоє не полетіли);
  • незаконний допуск до польотів командира екіпажу, який не мав права на виконання польотів вночі, оскільки не відновлював навички понад 11 місяців, відповідно в цей день не справився з ситуацією;
  • у якості помічників командира екіпажу до польоту допустили двох курсантів-льотчиків четвертого курсу, які не мали права виконувати вказані обов’язки, оскільки були лише на стадії проходження відповідної програми навчань;
  • незаконний дозвіл керівника польотів на аеродромі Чугуєва на зльоти літака конвеєрним способом.

"Такі дозволи відбувалися протягом останніх чотирьох польотів перед трагедією, що призвело того, що під час заходу на останній зліт була виявлена поломка системи, яка свідчила про некоректну роботу лівого двигуна, однак вказана поломка не була виявлена своєчасно, вона була виявлена на етапі зльоту при швидкості, яка не дозволяла здійснити посадку. У випадку посадки могли бути непередбачувані наслідки – літак міг виїхати за злітну смугу", - зазначив Приймачок.

Він додав, що в подальшому керівництво польотів не надало практичну допомогу екіпажу в посадці літака. В результаті недостатня підготовка екіпажу та відсутність практичної допомоги призвели до падіння літака.

"Всі вказані дії робилися з метою економії часу на польоти, а також палива, якого не вистачало для виконання належної програми підготовки льотчиків та штурманів", - підсумував Приймачок.

Як повідомляв Depo.Харків, у Харківській області розбився військовий літак АН-26. Катастрофа сталася 25 вересня 2020 року близько 20:45 поблизу міста Чугуїв, поруч із трасою М-03. Внаслідок авіакатастрофи загинули 26 людей – курсанти і члени екіпажу. ДБР розпочало розслідування за фактом порушення правил польотів та підготовки до них, що спричинило катастрофу та тяжкі наслідки (ст. 416 КК України).

Підозрюваними у справі є командувач Повітряних Сил Збройних Сил України; начальник Харківського національного університету Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба; командир військової частини А4104; заступник командира військової частини А4104; заступник командира військової частини з льотної підготовки; керівник управління польотами 25 вересня 2020 року на аеродромі "Чугуїв".

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme