Яку технологію засвоїли харківські асфальтоукладчики перед виборами

Громадські активісти переконані, що новий асфальт у Харкові зійде весною разом зі снігом

Яку технологію засвоїли харківські асфал…

Напередодні виборів міського голови Харків охопила лихоманка благоустрою: бригади комунальників похапцем приводять до ладу міжквартальні дороги, які роками жахали водіїв величезними ямами. Ті ділянки, які відремонтували ще у липні, дійсно виглядають непогано. Вулички, за які взялися наприкінці літа, оптимізму не залишають.

Якої технології дотримують харківські асфальтоукладчики перед виборами - фото 1

"Дай Бог, щоб нове дорожнє полотно на внутрішньоквартальних дорогах до весни протрималося. Я даю 99%, що асфальт у березні наступного року зійде разом із снігом", - каже керівник громадської організації "Дорожній контроль - Харків" Руслан Погонцев. На його думку квапливий ремонт - це замилювання очей виборців та розбазарювання бюджетних грошей.

І навіть не бюджетних, а наших, наголошує Погонцев, бо водії платять за дорогу із власної кишені, купуючи бензин, - у вартість палива входить податок на ремонт доріг. Раніше цей збір закладався в техогляд автомобіля, але після його скасування податок включили в ціну палива.

"Але дороги як робили погано, так і продовжують. Не бачив жодної магістралі в Харкові, яка б протрималася більше року. Московський проспект цього року приводять до ладу не вперше: навесні був ямковий ремонт, зараз його перестилають, але такими шарами, які не витримають навіть сильний осінній дощ", - прогнозує керівник громадської організації.

Причина поганого стану доріг у місті в тому, що під час їх ремонту комунальники не дотримуються технології асфальтування. Щоб якісно відреставрувати магістралі або побудувати з нуля, потрібно, щоб спочатку була повітряна подушка, потім піщана, а після неї - із щебню. І кожен шар має бути не 2-3 см, як роблять зараз, а 10-12 см, підкреслив Погонцев.

"Ситуація з дорогами в країні виправиться, якщо людина, яка їх робить, нестиме відповідальність за виконану працю. Принаймні - адміністративну, а ще краще - кримінальну. Ми купуємо якийсь товар - і на нього є гарантія, потрібно, щоб так само було і з дорогами", - пропонує свій рецепт вирішення проблеми керівник громадської організації.

Якої технології дотримують харківські асфальтоукладчики перед виборами - фото 2

Трасу на Куп′янськ вже ремонтують, на черзі - дорога на Суми

"Дорожній контроль - Харків" щорічно подає чиновникам не менше 20 заяв з проханнями відремонтувати ту чи іншу вулицю у столиці Слобожанщини.

"Практично всі міжквартальні дороги в Харкові нікудишні. Взяти той же район проспекту Гагаріна: вулиця Жовтневої революції стабільно жахлива. Або провулок Ващенко - там не те що асфальту немає, навіть ґрунтовка крива, як дощ пройде - відразу води по коліно. А це ж центр міста! Або Олексіївка, де багато вуличок у приватному секторі, якими також не проїдеш", - перераховує аварійні місця Погонцев. Але від місцевої влади громадська організація зазвичай отримує обіцянки, відписки або, у кращому випадку, ямковий ремонт.

Але найбільше вражають водіїв обласні магістралі, які виглядають так, ніби до війни підготувалися заздалегідь. "Дороги на Харківщині ідеальні, щоб зупинити ворога. Тому що по них не те що машини, танки не пройдуть", - зазначив Руслан Погонцев.

Найбільш жахає водіїв траси на Суми та Куп′янськ, які регулярно обіцяли відремонтувати протягом останнього півріччя. Кабмін систематично обіцяв гроші, але ситуація зрушила з мертвої точки лише декілька днів тому. Як і у випадку з міськими дорогами, реконструкція траси дивним чином збіглася із наближенням виборів до місцевих рад.

Якої технології дотримують харківські асфальтоукладчики перед виборами - фото 3

Дорога на Куп'янськ

"Тиждень тому почали ремонтувати дорогу на Куп'янськ. Там працює італійська фірма "Todini Costruzioni Generali", бригади якої зараз окрім магістралі на Куп'янськ приводять до ладу трасу Полтава-Бориспіль. На Харківщині робітники італійської компанії виконують середній поточний ремонт, хоча шосе потребує капітального відновлення", - повідомив начальник Служби автомобільних доріг у Харківській області Євген Зражевець.

До італійського підрядника українські чиновники і водії вже встигли придивитися - він кілька років тому ремонтував трасу "Київ-Житомир". Власник приватної дорожньої компанії Олександр Віндор зізнається: спеціально зупинявся, аби подивиться, як працювали іноземні фахівці. І побаченим залишився задоволений - якість відмінна, цю трасу експлуатуватимуть найближчі 25 років, вважає підприємець. "До речі, хоч підрядник італійський, дорогу будували таджики. А трасу "Київ-Одеса" робили українці, тому припускаю, що через кілька років вона розсиплеться", - зазначив Віндор.

Наступною після куп′янської чиновники обіцяють відремонтувати магістраль на Суми. "Вона теж є в нашому плані, до того ж наступною. Все залежить від рішення Кабміну, якщо він дасть "зелене світло", ми готові приступити до роботи хоч сьогодні вночі або завтра вранці", - гаряче обіцяє начальник Служби автомобільних доріг у Харківській області.

Якої технології дотримують харківські асфальтоукладчики перед виборами - фото 4

"Укравтодор" до ремонту та будівництва не запрошують

Облавтодор, який раніше зазвичай приводив до ладу обласні траси та магістралі державного масштабу, зараз не запрошують до роботи. "Організація сьогодні не має технічних засобів для ремонту доріг гідної якості. Тому ми звертаємося до фірм, які вже показали, що вміють працювати та мають техніку, яка може забезпечити високий рівень реставрації магістралей", - пояснив Євген Зражевець.

Побудувати дороги - це лише половина справи, тому що вони потребують регулярного догляду та ремонту. І ось саме для цього й має знадобитися "Укравтодор" та його підрозділи, вважає доцент Харківського національного автомобільно-дорожнього університету Роман Смолянюк. Приватним компаніям цікаві великі контракти, але не вигідно підтримувати траси належним чином - це хоч і щоденна, але дрібна і не така грошова робота, вважає вчений.

Якої технології дотримують харківські асфальтоукладчики перед виборами - фото 5

Але у сусідній Польщі, де дороги набагато кращі за українські, влада вже не перший рік віддає реконструкцію та нагляд за автострадами у приватні руки. У наших західних сусідів існує три джерела фінансування будівництва автомагістралей: Крайовий дорожній фонд, бюджетні кошти і гроші Євросоюзу. "Реалізація конкретних проектів відбувається так, що замовник - держава, але виконавець - приватний, інших взагалі немає", - розповів поляк Лех Кочівонс. І хоча його земляки також нарікають на непрозорість тендерів, якістю доріг країни вони задоволені.

Більше новин про дороги Харкова читайте на Depo.Харків

Все новости Харькова читайте на Depo.Харьков

Все новости на одном канале в Google News

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook

deneme