Зросте ринок екстриму, екотуризму та походів: Як українці подорожуватимуть після карантину

У Харківській області протягом найближчих місяців є можливість покращити сферу обслуговування за рахунок зростання попиту на внутрішній туризм

Зросте ринок екстриму, екотуризму та пох…

Літо вже не за горами і перспектива поїхати кудись у відпустку виглядає все привабливіше та привабливіше. Проте пандемія коронавірусу і тут внесла свої корективи. Спорожніли аеропорти, вокзали, готелі та музеї. Саме туристична галузь була однією з перших, по кому вдарили карантинні обмеження.

"Я би не сказав, що зараз немає туризму, – зазначив мандрівник та бренд-амбасадор України в світі Артемій Сурін. – Просто ми всі зараз натиснули на паузу. І зараз, в час турбулентності та невизначеності, при тому факторі, що туризм отримав найбільший удар, у нас немає ні сенсу (принаймні я його не бачу), ні можливості приводити якісь активні бізнесові дії, як це було раніше. Ти групу не збереш, ти нікуди не вилетиш, кордони закриті й так далі. У той же час я вважаю, що даний період може бути конструктивним та ефективним з точки зору перегрупування своїх сил, перегляду своїх стратегій. Тому що поживу для роздумів нинішній коронавірус дає нам чималу".

За його словами, за оптимістичного сценарію зовнішні кордони будуть відкриті не раніше вересня. Це необхідно для повноцінних подорожей закордон, коли туроператори нарешті зможуть набрати потрібну кількість людей, коли самі туристи зможуть без проблем вилетіти в країну призначення та заселитися в готель. Звісно, після відкриття кордонів подорожі вже не будуть такими, якими вони були раніше. Як зазначив віце-президент Української асоціації туристичних агенцій Максим Дереза, на перших етапах в кожній країні будуть введені певні вимоги, які дозволять туристам безпечно подорожувати. Це і масковий режим, і проведення дезінфекції, і дотримання дистанції в ресторанах та пляжах, і застосування датчиків, які фіксують температуру тіла. Також власні правила може запровадити кожен окремий готель.

Артемій Сурін

"Важко прогнозувати, якими будуть ціни, – розповів Дереза. – Бо туризм заведеться на певних обмеженнях. І по кількості людей в готелях, і по кількості гостей в автобусах, на трансферах, на екскурсіях. Будуть певні обмеження, через які буде накладатися додаткове фінансове навантаження. Але в той же час ринок буде заводитися з нуля. І тому готель’єри можуть піти на знижки для стимулювання попиту. Принаймні те, що я чую від авіаперевізників, вони збираються низькою ціною стимулювати попит. З одного буку, є додаткове навантаження, а з іншого – стимулювання ринку. Тому в цілому, я думаю, воно буде більш-менш однаково".

За словами Суріна, через закриття зовнішніх кордонів багато представників туристичного бізнесу почали переформатуватися на внутрішній туризм. Туроператори намагаються знайти цікаві місця для клієнтів, які звикли до більш вигадливого відпочинку, ніж відпустка в турецькому готелі. Так, через карантин туристична сфера опинилася в замороженому стані. Проте найближчим часом прогнозується зростання активності по внутрішньому українському напрямку. Але для того, щоб внутрішній туризм запустився, потрібні два фактори. По-перше, це повноцінний запуск міжміського та міжобласного транспорту (у Харківській області це відбулося з 22 травня). По-друге, це повернення до звичного графіку роботи всіх готелів. А це, на переконання Суріна, така ситуація триватиме як мінімум усе літо.

"Наразі в першу чергу буде розвиватися внутрішній туризм, – розповіла директорка обласного комунального закладу "Харківський організаційно-методичний центр туризму" Валентина Холодок. – Я скажу, що з самого початку карантину в усіх професійних туристичних колах велися постійні дискусії або спроби передбачити, яке саме буде посткарантинне туристичне майбутнє. Зараз створені всі передумови для сплеску внутрішнього туризму. Люди вже втомилися знаходитися у своїх квартирах".

Звичайно, у сфері внутрішнього туризму залишається низка невирішених проблем. Як зазначає Дереза, ціни тут надто високі, а якість наданих послуг їм взагалі не відповідає. Псують картину і недобросовісні представники туристичного бізнесу. Дереза згадував, як на травневі свята всупереч карантину працювали готелі в деяких популярних курточних зонах. Така ситуація спостерігалася в Одесі, Святогірську та на узбережжі Азовського моря.

"Усім очевидно, що український внутрішній туризм на даний момент знаходиться не на тому рівні, – зазначив Сурін. – Він не в тому стані, який ми звикли взагалі асоціювати з словом "туризм" та "мандри". Зараз чудовий час, щоб його підтягнути. Зовнішній туризм, безумовно, є фундаментом туристичної галузі в нашій країні. І основний інтерес полягає в тому, щоб відправляти наших громадян за кордон. Це ми розуміємо. Але якщо ситуація розвивається подібним чином, просто сидіти та чекати, коли відкриються зовнішні кордони – це не конструктивно. Я вважаю, що варто використати цей час для допомоги внутрішньому туризму".

Окрім зняття обмежень на поїздки, туристичний сезон залежатиме ще й від відновлення втрачених контактів між об'єктами і суб'єктами туристичного бізнесу, а також подолання епідеміологічних ризиків та фобій. Також на нього вплине матеріальний добробут українців, по якому відчутно вдарив карантин. Тому люди будуть економити на тривалості поїздок та вибирати найдоступніші напрямки.

"Але, тим не менш, можна сказати, що після довгого вимушеного сидіння вдома люди захочуть подорожувати, – підкреслила Холодок. – Ймовірно, ще більше, ніж раніше. За оптимістичним сценарієм можна очікувати, що туризм оживе в третьому-четвертому кварталі 2020 року. Хоча повне відновлення туристичного ринку може затягнутися і на кілька років. Скоріше за все, відразу після карантину можна очікувати збільшення попиту на туристичні продукти, які дозволяють споживачам подорожувати економно. І першим, на наш погляд, почне відновлюватися саме внутрішній туризм. Найбільш трендовим буде відпочинок на природі, зокрема, на сільських територіях, поряд із національними природними парками та іншими місцями природно-заповідного фонду".

За її словами, в цей не надто простий період люди подорожуватимуть передусім невеличкими групами або сім'ями. Влітку будуть популярні такі напрямки, як море та Карпати. Представникам туристичного бізнесу ще треба подумати, що можна запропонувати туристові, які "родзинки" вони можуть надати. Зросте популярність  екологічних маршрутів, походів, водних сплавів, веломандрівок, екскурсій із відвідуванням об’єктів екстремального відпочинку. Чудовою мотивацією до подорожей стане бажання відновити здоров'я. Загалом на сьогоднішній день обставини підштовхують українців сконцентруватися саме на внутрішньому туризмі. За словами Суріна, зараз для цього є хороші можливості. За три-чотири місяці в України є всі шанси покращити ситуацію з внутрішніми подорожами.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Харків

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"