Збиткова харківська підземка продає рекламні площі в чотири рази дешевше ринкової вартості

Комунальне підприємство "Харківський метрополітен" у чотири рази занижує доходи від рекламної діяльності

Такий висновок зробила Держаудитслужба після фінансового аудиту КП за період з 1 січня 2016 по 28 лютого 2019 року, передає Depo.Харків з посиланням на "Харківський антикорупційний центр".

За результатами аудиту, оцінка ефективності управління відповідає незадовільному рівню, що пов’язано із недоліками у сфері управління.

За три роки, з 2016 по 2018, харківський метрополітен заробив на розміщені реклами 41,78 млн грн, що складає 1,98% від загальної суми чистих доходів підприємства за цей період. 97%, а саме 2,04 млрд грн - дохід від перевезення пасажирів.

У 2016 році дохід від надання місць під розміщення реклами склав 11,54 млн грн, в 2017 – 14,9 млн грн, в 2018 – 15,34 млн грн, за січень-лютий 2019 – 2,66 млн грн.

Як зазначено в аудиторському звіті, розрахунок щомісячної вартості послуг розміщення реклами у метрополітені виконувався в довільній формі без використання нормативно-правової чи методологічної бази.

Проведеним аналізом інформації, розміщеної на сайтах рекламних агентств щодо вартості реклами в харківській підземці, встановлено, що вона мінімум в чотири рази перевищує ту, яка зазначена в договорах метрополітену з рекламними агентствами та мерчендайзерами.

Так, наприклад, "Харківський метрополітен" продає послуги з розміщення реклами на скляно-металевих дверях типу "Метро" (на 172-дверях одним пакетом) за 12,88 тис. грн. В той же час, вартість послуг рекламного агентства "FreeBoard" щодо розміщення реклами на скляно-металевих дверях типу "Метро" (на 172-х дверях одним пакетом) складає 50 тис. грн.

Таким чином, посередницькі рекламні компанії визначають вартість розміщення реклами в метро в середньому в чотири рази вище, ніж розраховано та пропонується КП "Харківський метрополітен".

За укладеними метрополітеном договорами на послуги по наданню місць для розміщення реклами, більше 80% замовників – це рекламні агентства. Фактично метрополітен продає послуги з розміщення реклами не кінцевим споживачам та за ціною, яка в чотири рази нижче ринкової.

Як зазначено у висновку аудиторського звіту, КП "Харківський метрополітен" має можливість підвищити вартість своїх послуг по наданню місць для розміщення реклами на 350% - 400% та при цьому залишитися конкурентоспроможним на цьому ринку.

Збиток метрополітену в 2016 році склав 142,3 млн грн, в 2017 – 57 млн грн, в 2018 – 131,1 млн грн, в першому кварталі 2019 – 46,9 млн грн. При цьому вартість проїзду підвищувалась щорічно в 2017, 2018 та 2019 роках.

Як повідомляв Depo.Харків, у Харкові п’яний водій на чужому авто вилетів на дитячий майданчик.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Харків