Як працює російська фабрика тролів

Одна з найбільших американських газет - New York Times - опублікувала розслідування, присвячене діяльності російської "фабрики тролів" в Ольгіно

Як працює російська фабрика тролів…

Автори статті стверджують, що співробітники цієї фабрики стояли за декількома випадками організації масової паніки. Depo.ua наводить основні тези публікації, як її було зреферовано телеканалом "Дождь".

- Торік у США трапилися кілька гучних фейкових історій - про промислову аварію і викид отрутохімікатів, про спалах Еболи в одному зі штатів, про вбивство чорношкірої жінки. Всі історії поширювалися за одинаковим сценарієм: сотні користувачів одночасно писали про "подію" в твіттері і поширювали фото, викладали записи на YouTube, поширювали навіть підроблені скріншоти зі сторінок ЗМІ. Профайли користувачів були схожі на реальні. З усього було видно, що повідомлення не стихійні. Було очевидно, що масові акції заздалегідь сплановані і добре організовані.

- "Фабрикою тролів" виявилося російське "Агентство інтернет-досліджень", офіс якого знаходиться в Санкт-Петербурзі. Знайти його допомогли хакери "анонімного інтернаціоналу", які виклали в мережу сотні листів з комп'ютерів співробітників "Агентства". У них писали, що в інтернеті на одну позитивну думку про Росію припадає чотири негативних, і завдання проекту - змінити цю пропорцію.

- В організації є спеціальні відділи: хтось займається постами для ЖЖ, хтось пише для ВКонтакте, Facebook, Twitter і Instagram. Окремі люди пишуть коментарі на сайтах ЗМІ. Є "елітний підрозділ" - команда, яка тролить англійською.

- Колишній співробітник "Агентства" Людмила Савчук розповіла, що кожен день "тролі" отримували спеціальні "технічні завдання", в яких розповідалося, які події і як потрібно інтерпретувати. Серед тем були війна в Україні (описували, наприклад, звірства української армії і писали коментарі з образами на адресу політиків), відновлення економіки країни після обвалу курсу рубля. Писали про те, як російська опозиція сама підлаштувала вбивство Нємцова. Денна норма одного із співробітників - п'ять політичних постів, 10 неполітичних і від 150 до 200 коментарів до постів інших співробітників.

- Тут працюють близько 400 осіб, в місяць утримання організації обходиться не менше як в 20 мільйонів рублів. Середня зарплата - 40 тисяч рублів. Завдання роботи "Агентства" співробітникам не пояснювали, офіційно нікого не працевлаштовували.

- "Агентство" ставило своїм завданням не просто троллінг - тролі потрібно було на промисловому рівні. Керівництво уважно відстежувало статистику переглядів матеріалів, які тут робили.

- Співробітникам фабрики тролів влаштовували уроки "політології" з метою роз'яснення позиції Росії з різних питань.

- Російські ЗМІ писали, що фінансує цю роботу Євген Пригожин, олігарх і власник мережі ресторанів, якому часто дістаються вигідні контракти на обслуговування кремлівських заходів.

- "Агентство інтернет-досліджень" - не єдина "фабрика тролів" в країні. Платон Маматов, який керував подібною організацією на Уралі з 2008 по 2013 роки, стверджує, що їх тисячі по країні. Всіх тролів підрахувати неможливо. Вся ця галузь фінансується через заплутаний лабіринт підставних фірм з нейтральними назвами.

- Російську інформаційну війну можна вважати наймасштабнішим троллінгом в історії інтернету, пише журналіст NYT.

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme