UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Я відчуваю зміни. Нова українська школа у Харкові: Урок математики в супермаркеті, а етики – у трамваї

Харків тримає статус інтелектуального центру країни і тому особливо сильно вболіває за успіх реформи освіти

Я відчуваю зміни. Нова українська школа…

"Я відчула величезні зміни. Уявіть собі, протягом шкільних зимових канікул моя 6-річна Аніта запитує щодня, коли вже до школи. Я радію, що кожного ранку моя дитина з натхненням йде до школи, а кожного вечора з захопленням розповідає, як цікаво пройшов її шкільний день", – дивується Світлана Ламанова, мама першокласниці харківської школи № 124.

ТОП-5 змін Нової української школи, які вас вразять

  1. Знання про світ

У Новій українській школі (НУШ) перемістили акцент навчального процесу з відмінного засвоєння визначених планом теоретичних знань з окремих предметів на здобуття компетенцій, тобто комбінацій знань, умінь, навичок, способу мислення, поглядів і цінностей. Іншими словами, учням прагнуть дати цілісне уявлення про світ, розмірковуючи разом про явища з точки зору різноманітних наук, вирішуючи реальні життєві ситуації і проблеми за допомогою знань з різних дисциплін.

  1. Життя без навчального плану

Учителі здобули академічну свободу. Їх звільнили від обов’язкового навчального плану, що раніше визначався профільним міністерством. Відтепер ключове завдання вчителя – дати змогу учням засвоїти необхідний матеріал за допомогою діяльнісного підходу. Викладач тепер вільно обирає форму навчальної активності і може навіть вирушити разом з учнями у подорож трамваєм, щоб пояснити правила поведінки пасажирів, або піти до супермаркету, щоб закріпити навички усних підрахунків.

  1. Оцінка за вміння мирно вирішити конфлікт

В НУШ до третього класу учні взагалі не отримують оцінок у балах. Натомість досягнення учнів і набуті компетенції вчитель оцінює описово за 51 (!) показником. До показників, що свідчать про успішність дитини, НУШ відносить, наприклад, вміння мирно вирішити конфлікт, справлятися зі стресом, висловлювати своє ставлення до творів мистецтва, вміння читати вголос.

  1. Кожен учень – індивідуальність

Індивідуальний підхід до навчального процесу кожного учня з урахуванням персональних талантів, здібностей, стилю та темпу дитини став можливим у системі державної обов’язкової середньої освіти. НУШ не просто визнає унікальність кожного учня. НУШ пропонує учням свободу вибору предметів та рівня їхньої складності, можливості навчатися в різновікових предметних або міжпредметних групах.

  1. Жодних домашніх завдань

Навантаження на учнів молодшої школи адаптовано до їх віку: перший та другий рік навчання у школі стали адаптаційно-ігровими, а третій та четвертий – основними. Учням першого класу не задають домашніх завдань. В інших класах молодшої школи обмежено час на виконання домашньої роботи. Для другого класу – не більше 45 хв, для третього – 1 год і 10 хв, для четвертого класу – максимум 1 год і 30 хвилин.

НУШ у Харкові

Усі школи Харкова вже навчають дітей першого та другого класів за програмою (НУШ) і звітують про позитивні зміни. Окрім змін у змісті навчання, дуже помітні зміни і на матеріально-технічному рівні. У приміщеннях шкіл організовано вільне творче середовище. Використовуються технології, мультимедійні засоби навчання. Переоснащення шкіл відбувається швидше також завдяки реформі децентралізації, що дозволила збільшити фінансування шкіл.

Важливо, що у Харкові на високому рівні функціонує інклюзивна освіта. У багатьох школах міста, включаючи школу № 124, діти з особливими освітніми потребами навчаються разом зі своїми однолітками за системою НУШ.

Ми поцікавилися, що думають про НУШ вчителі молодших класів і запитали викладача харківської школи № 124, пані Юлію Неонету, які зміни вона відчула після старту реформи середньої освіти: "Сьогодні школа стала найулюбленішим місцем дітей, а їх інтерес до світу став справжнім відчуттям, а не закликом у підручниках".

Інтелектуальний центр країни

Харків тримає статус інтелектуального центру країни і тому особливо сильно вболіває за успіх реформи освіти. Харківські науковці, до речі, долучилися до цієї реформи. Харків’янка, доктор педагогічних наук Гавриш І.В. є автором системи навчання "Інтелект України". Ця система використовується в одному з класів школі № 124 і посилює програму НУШ.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Харків

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"