Відвернув від населених пунктів: Пілот-курсант розповів про падіння літака на Харківщині

Курсант Олексій Биченко катапультувався із критично небезпечної висоти в 400 метрів лише після того, як переконався, що літак приземлиться на поле

Відвернув від населених пунктів: Пілот-к…

За словами Биченка, пілота літака Л-39, що впав у Харківській області під час виконання практичних польотів курсантів, це був його 18 самостійний політ, передає Depo.Харків з посиланням на Інформаційне агентство Міністерства оборони України "АрміяInform".

"Завдання відносно просте - відпрацювати вихід у певний час на певну точку, в майбутньому це буде не точка, а ціль. Я спокійно долетів до найдальшої точки від аеродрому, пройшов її, розвернувся і почалося… Панель управління заблимала червоним, світлосигналізатори не заспокоювалися, оберти впали, звук потух… Гадати було нічого: відмова двигуна. Скажу чесно: взяв себе в руки не одразу. Кілька секунд знадобились на боротьбу із собою. Але за ці секунди я вже продумав кілька варіантів розвитку подій і чітко вирішив, як буду діяти", - розповів Биченко.

Літак летів на швидкості близько 450 км/год, однак ситуація ускладнювалася відносно невеликою висотою у 1 800 метрів, а також тим, що аеродром далеко, а населені пункти поряд. "Насамперед доповів керівнику польотів. Його спокійний голос додав впевненості. Далі, за його вказівкою, пробував запустити двигун у польоті. Мінімальна висота, що для цього потрібна, - півтори тисячі метрів, тож багато спроб у мене не було. Перший запуск виявився невдалим: падали оберти назад, запуск не відбувся. Під час другої спроби ситуація повторилась, потім знову. Ризикувати далі сенсу не було, адже висота знижувалась. Тож почав відвертати падаючий літак від населених пунктів. Ліворуч примітив поле і маневрував до нього. Звісно, значно безпечніше для свого здоров’я мені було б катапультуватись із висоти 1 500 метрів. Але як я міг би потім жити з цим, знаючи, що подбав про себе, натомість літак після мого приземлення "знайшов" якийсь будинок чи ще гірше дитсадок?", - розповів курсант.

Биченко катапультувався із критичної висоти в 400 метрів лише після того, як переконався, що все під контролем. "Радіообмін слухали всі. У кімнату збіглися і курсанти, і інструктори. Після моїх слів: "Катапультуюсь!" пройшло близько п’яти хвилин. І для мене, і для колег ці хвилини були вічністю. Поки приземлився, поки встав, поки перевірив чи руки-ноги цілі, поки ввімкнув телефон. Коли відзвонився, почув крики і аплодисменти. Я бачив момент, коли літак зіткнувся із землею й спалахнув. Я був близько, навіть потік гарячого повітря на собі відчув. Літак впав між двома селами, якраз на ту частину поля, де вже скосили пшеницю. На щастя, ні фермерів, ні техніки на ній не було", - додав Биченко.

Як повідомляв  Depo.Харків, 2 липня реактивний літак Л-39 впав під час виконання практичних польотів курсантів Харківського національного університету Повітряних сил ім. Кожедуба. Курсант встиг катапультуватися.

За попередньою інформацією, на літаку Л-39 з бортовим номером 08 відмовив двигун.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Харків

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"