У Кернеса розповіли, коли та як запрацює єдиний електронний квиток
У Харкові з 1 грудня оплатити проїзд в трамваях і тролейбусах можна буде за допомогою єдиного електронного квитка Eticket
Як повідомили Depo.Харків у прес-службі Харківської мерії, про це розповів заступник міського голови з питань інфраструктури міста Євген Водовозов.
За його словами, спочатку систему запустять в наземному електротранспорті, а з 1 січня – у харківському метрополітені.
Директор компанії-інвестора ТОВ "Фінансова компанія "Платіжний центр" Володимир Стариченко повідомив, що купувати єдиний електронний квиток харків'яни зможуть через спеціальні термінали, які будуть встановлені на зупинках наземного транспорту та у вестибюлях метро. Придбати карту можна буде в останніх числах листопада, перед запуском системи. Вартість картки - 30 грн з урахуванням однієї зарезервованої поїздки (або в наземному транспорті, або в метро). Також через ці термінали можна буде поповнювати електронний квиток на суму до 500 грн. У метро термінали будуть видавати здачу, на зупинках, в цілях безпеки, від такої практики відмовилися.
Як додав Стариченко, на кожному вході в трамвай чи тролейбус та у вестибюлях метрополітену будуть встановлені валідатори для фіксації оплати. "Зайшли з картою в тролейбус, підійшли до валідатора, піднесли до нього карту - загориться зелена галочка, номер маршруту, і поїздка активована. Залишок коштів на картці не показується, його можна буде побачити при поповненні карти", - повідомив Стариченко.
Загалом по Харкову встановлять не менше 320 наземних терміналів і понад 250 - в метрополітені. Понад 200 наземних терміналів уже встановлено, ними продовжують обладнувати зупинки громадського транспорту.
Як повідомив Стариченко, пізніше, приблизно з квітня наступного року, харків'яни зможуть поповнювати Eticket і оплачувати проїзд за допомогою банківської карти системи Visa, ще через деякий час до системи підключиться платіжна система MasterСard.
"Таких валідаторів буде по два на кожен вестибюль у метро і по одному на зупинках. Розраховуватися можна буде картою будь-якого українського банку, підключеної до електронної платіжної системи "PayPal", - повідомив Стариченко.
Скористатися старою карткою для проїзду в метро з моменту запуску єдиного електронного квитка в "підземці" не можна буде, оскільки вся система буде новою. Якщо на карті залишаться кошти, необхідно буде звернутися в метрополітен, і їх повернуть.
Водовозов зазначив, що кондуктори в трамваях і тролейбусах продовжать працювати, як і раніше можна буде придбати разовий квиток для проїзду в транспорті. За статистикою, разовими квитками користуються 14% пасажирів. У контролерів будуть мобільні валідатори, як і коли буде відбуватися контроль, поки не уточнюється. За несплату проїзду пасажир буде оштрафований.
"Впровадження подібних систем має на увазі перехідний період, так що будуть і кондуктори, і контролери", - повідомив Водовозов.
Для вирішення проблемних питань, пов'язаних з користуванням єдиним електронним квитком, в місті працюватимуть претензійні центри. У разі виникнення будь-яких проблем харків'яни зможуть зателефонувати на гарячу лінію, вибрати зручний з розташування центр, приїхати туди і вирішити питання.
"Вас по телефону проінструктували, ви поїхали в найближчий центр і врегулювали позаштатну ситуацію. Якщо побачимо, що на першому етапі питань буде багато, будемо збільшувати кількість центрів, і навпаки", - зазначив Водовозов.
При цьому віце-мер зазначив, що карти для пасажирів пільгових категорій будуть відрізнятися за кольором, студенти отримають свої Eticket також без проблем.
"Все це буде зроблено спокійно, не потрібно нервувати. У терміналі на вулиці і в метро продаватимуть разовий квиток і картку. Спочатку можна буде купувати квитки у кондуктора, потім - тільки в терміналі. Наша мета - прибрати при оплаті готівку, щоб водій займався прямими обов'язками, щоб ми розуміли, скільки реально їздить пасажирів. Це дасть можливість видозмінювати маршрути в залежності від кількості людей, які ними користуються. Поступово вся оплата повинна перейти в електронний вигляд", - підкреслив Водовозов.
Як повідомляв Depo.Харків, Антимонопольний комітет оштрафував фірми, які займаються реалізацією атвогазу в Харківській області.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Харків