ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

"Синдром Зайцевої": Чому за роки незалежності на дорогах загинули близько 140 тисяч українців (ФОТО)

Україна нині входить до десятки країн Європи з найбільшою смертністю внаслідок дорожньо-транспортних пригодах

Depo.
22 листопада 2018 12:00
ФОТО: depo.ua

Минулого тижня у багатьох країнах світу згадували жертв ДТП та говорили про безпеку на дорогах. Це не просто збіг, адже за ініціативою Генеральної Асамблеї ООН період з 11 по 17 листопада був оголошений Тижнем безпеки дорожнього руху. Аналогічні "тижні" будуть проводитися в рамках Десятиліття дій по забезпеченню безпеки дорожнього руху аж до 2020 року.

Проблема з аварійністю на дорогах актуальна для багатьох країн світу. І Україна в цьому плані не є виключенням. На сайті WorldLifeExpectancy була опублікована статистика щодо ДТП у всіх державах світу. Як виявилося, Україна увійшла до десятки країн Європи з найбільшою смертністю у ДТП. На наших дорогах щороку гине 9 осіб на 100 тисяч населення.

За даними Національної поліції, за поточний рік в Україні сталося близько 120 тисяч ДТП, в яких загинули 2,6 тисячі громадян. А за часи української незалежності внаслідок аварій на дорогах загинули 140 тисяч людей. Ще мільйон отримали травми, а для 500 тисяч осіб справа закінчилась інвалідністю.

Що стосується Харківської області, то за минулий рік тут загинуло більше 110 осіб і близько 2 тисяч отримали травми. А за 9 місяців поточного року було зареєстровано 1063 ДТП. Внаслідок цих аварій щонайменше 92 людини загинуло. Ще 1253 людини отримали травми.

Проблема аварійності на дорогах зараз дуже на часі. Деякі аварії стають відомими не тільки по всій країні, а й за кордоном. Чимало українців були щиро обурені сумнозвісною ДТП в центра Харкова, на вулиці Сумській, яка сталася 18 жовтня 2017 року. Тоді 20-річна студентка Олена Зайцева на "Лексусі" на шаленій швидкості врізалася в натовп людей, які стояли на тротуарі й чекали "зеленого" світла. Тоді шестеро осіб загинули, ще п'ятеро отримали серйозні травми. Здавалося, "золота молодь" мала б зробити певні висновки та почати дотримуватися Правил дорожнього руху. Однак ні - вже 16 січня 2018 року 18-річний Тигран Енгібарян на Toyota Camry задавив на смерть на пішохідному переході підлітка. Енгібарян тоді, щоб не стояти з рештою водіїв на "червоне" виїхав на зустрічну та пролетів по "зебрі". Тіло загиблого відкинуло на десятки метрів від переходу. Сам водій навіть не зупинився та втік із місця злочину.

У поліції зазначають, що саме нехтування Правилами дорожнього руху дуже часто приводить до жертв. Зокрема це стосується шанувальників швидкої їзди, які звикли не зважати на встановлені обмеження. На цьому наголосив старший інспектор з особливих доручень відділу зв'язків з громадськістю управління Патрульної поліції Харківської області Євген Ведмедеря.

"Як показує статистика, основна причина ДТП – це перевищення швидкості, – розповів він. – Якщо ми подивимося на Правила дорожнього руху, там буде прописано, що водій повинен обирати безпечну швидкість. Наприклад, для міста це 50 км/год. Але якщо враховувати дорожні умови, освітлення та інші фактори, то не завжди ця швидкість буде безпечною. Інколи і 10 км/год – це забагато".

Чимало проблем створюють водії, які сідають за кермо напідпитку. Загальновідомо, що керувати автомобілем можна виключно в тверезому стані, але статистика така: в період з 1 січня по 30 вересня в Україні було зафіксовано близько 857 випадків, коли громадяни сідали за кермо в нетверезому стані. Це при тому, що алкоголь погіршує здатність оперативно діяти, послаблює здатність оцінювати ситуацію, внаслідок чого зростає ризик потрапити в аварію. Типова ситуація: водій після дози оковитої виїздить на зустрічну смугу та в лобову врізається у зустрічне авто. Можливо, навіть з фатальними наслідками. Не слід забувати, що небезпека криється також у наркотичних речовинах. Як засвідчила перевірка, сумнозвісна Зайцева під час скоєння ДТП знаходилась під дією опіатів.

Згубність "п'яного керування" наочно була показана під час акції, що пройшла в Харкові в межах Тижня безпечного руху. Представники поліції нагадали присутнім про ті ризики, які тягне за собою водіння в нетверезому стані. Вони запропонували всім охочим вдягнути "алкокуляри", що імітують стан сп'яніння, та спробувати пройтися по лінії. Як виявилося, ця задача була дуже непростою. "Зображення" було сильно викривленими порівняно з реальністю, більшості взагалі було важко ходити.

Крім того, під час акції представники "Червоного хреста" провели майстер-клас з надання першої допомоги. Вони переконані, що саме наявність відповідних знань і оперативне застосування навичок можуть врятувати людське життя.

"Дуже важливо мати навички по наданню першої допомоги, – наголосив інструктор з першої долікарської допомоги ХОО "Червоного хреста" Костянтин Мельник. – Адже завдяки ним людина може не допустити значних помилок. Якщо вона не знає, як надавати першу допомогу, то може більше нашкодити. А під час ДТП це дуже важливо. Адже люди зазвичай спершу намагаються витягнути потерпілого з авто. Але в більшості ситуацій це призводить до погіршення вже наявних травм".

Мельник радить людині, котра стала свідком ДТП із постраждалими, спочатку викликати "швидку". При цьому, краще телефонувати до Служби екстреної допомоги за номером 112, щоб на місце виїхали не лишень медики, а й правоохоронці. Також під час виклику слід зрозуміти, скільки людей постраждало і в якому вони стані. Адже "швидка" здатна взяти тільки одного потерпілого для надання допомоги. Також Мельник підкреслив, що у випадку небезпеки - під час загоряння авто чи ризику наїзду з боку інших машин - постраждалого таки слід буде перенести у більш безпечне місце.

Разом з тим, не все так погано: згідно з статистичними даними, в перше півріччя 2018 року кількість ДТП в Україні порівняно аналогічним періодом за 2017 рік зменшилась на 8 тисяч. У поліції наголошують, що це результат превентивних заходів, які застосовувалися в Україні впродовж семи місяців. Усі вони мають на меті попереджувати дорожні аварії, починаючи від перевірки технічного стану пасажирського транспорту та закінчуючи проведенням різного роду інформаційних компаній. Це є доволі раціональним рішенням, адже проблему краще попередити, аніж потім намагатися впоратися з її наслідками.

Більше новин Харкова читайте на Depo.Харків

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook