Комерційний директор аеропорту Харкова: Люди не готові платити за рейс до Львова

Журналісти Depo.Харків розбирались, куди найчастіше літають містяни та як "безвіз" змінить сітку маршрутів харківського аеропорту

Комерційний директор аеропорту Харкова:…

У двох сотнях кілометрів від Харкова триває війна, однак міський аеропорт переживає друге після Євро-2012 відродження. З огляду на спрощення режиму перетину кордону з Євросоюзом і Туреччиною, попит на послуги авіаперевізників росте. Про перспективи розвитку зовнішнього та внутрішнього ринку авіаперевезень та про прогнози щодо здешевлення квитків Depo.Харків розповів комерційний директор із авіаційної діяльності Міжнародного аеропорту "Харків" Владислав Ільїн.

Які результати роботи показав аеропорт "Харків" у січні-травні 2017 року?

За перші п'ять місяців 2017 року пасажиропотік аеропорту "Харків" склав 281,2 тисяч пасажирів, зростання становить 55% від аналогічного періоду минулого року.

За рахунок чого вийшов такий значний приріст?

Зростання відбувається у зв'язку з низкою факторів: відкриті нові регулярні щоденні рейси Харків - Стамбул авіакомпанії Turkish Airlines. Таким чином, сьогодні рейси за напрямком Стамбул - Харків виконуються щодня 3 рази авіакомпаніями Pegasus, Atlasglobal і Turkish Airlines.

Збільшена кількість рейсів за напрямком Харків - Варшава авіакомпанії LOT Polish Airlines з п'яти до шести рейсів на тиждень. Збільшена кількість рейсів за напрямком Харків - Тель-Авів авіакомпанії МАУ до трьох рейсів на тиждень. Також зріс пасажиропотік за напрямками Мінськ, Київ, Шарм-ель-Шейх, Анталія.

Які рейси користуються найбільшою популярністю?

Найбільш популярними сьогодні є рейси до Варшави, Мінська, Києва, Стамбула і Анталії.

Як на розвиток аеропорту вплине безвізовий режим з Євросоюзом?

У контексті набуття чинності безвізового режиму з ЄС були проведені переговори з авіакомпанією LOT Polish Airlines, і вже з липня 2017 року кількість рейсів Харків - Варшава збільшиться до дев'яти на тиждень. Завдяки тому, що авіакомпанії Belavia, МАУ, Pegasus, AtlasGlobal, Turkish Airlines пропонують зручні польоти в Європу через свої хабові аеропорти в Мінську, Києві і Стамбулі, ми також очікуємо збільшення пасажиропотоку за цими напрямками.

Ведуться переговори по залученню нових авіаперевізників в аеропорт? Які напрямки вже зараз можна анонсувати?

Аеропорт безперервно веде роботу з авіакомпаніями щодо відкриття нових рейсів. Найбільш перспективними напрямками з Харкова на сьогодні є Італія, Німеччина та Польща. Сподіваємося, що в найближчі місяці будуть новини щодо відкриття прямих рейсів з Харкова за даними напрямками.

Чому в Харків не йдуть лоу-кости?

Не варто виділяти лоу-кости в окрему групу. У Харків, як і загалом в східну частину України, на жаль, немає черги з перевізників, які хочуть відкрити рейси.

Як лоу-кост, так і авіакомпанію з класичною моделлю ведення бізнесу дуже складно залучити в Україну і до Харкова зокрема. На рішення відкрити той чи інший рейс впливає ряд факторів. В першу чергу, ситуація на Донбасі, також економічна і політична криза в країні негативно позначаються на інтересі авіакомпаній у відкритті рейсів. Незважаючи на це, ми ведемо дуже активні переговори, в тому числі, і з лоу-кост авіакомпаніями. Сподіваюсь, що незабаром деякі з них відкриють рейси з Харкова.

Може, в харківському аеропорту встановлені тарифи, які не влаштовують лоу-кост компанії?

У нашому аеропорту розроблена програма підтримки авіакомпаній, відкривають нові рейси. По ній надаються знижки, наприклад, рейсам Харків - Тель-Авів. Також за цією програмою надавалися знижки рейсам Харків - Кутаїсі і Харків - Варшава авіакомпанії Wizz Air, це свідчить про те, що лоу-кост авіакомпанії влаштовують ціни в нашому аеропорту.

Чому немає прямого рейсу Харків – Львів, який, з урахуванням великої кількості відкритих напрямків із західної України, був би дуже доречним для харків'ян?

Ми регулярно піднімемо це питання з авіакомпаніями України. Однак, на жаль, та ціна, яку сьогодні пасажири готові платити за переліт в цьому напрямку, не дозволяє рейсам вийти на рівень окупності. Приблизна ціна квитка (яку хотів би отримувати перевізник, - Ред.) - 100 доларів в обидві сторони.

З питання розвитку внутрішніх перельотів ведеться діалог в Міністерстві інфраструктури України (МІУ). Основне завдання – знайти шляхи зниження вартості перельотів всередині країни, що дозволить авіакомпаніям пропонувати квитки за цінами, які чекають пасажири. Сподіваємося, що спільними зусиллями МІУ та інших учасників ринку вдасться вирішити це завдання і в недалекому майбутньому між Харковом і Львовом пасажири зможуть подорожувати, в тому числі, і на літаку.

Чи не виявиться Харків в ізоляції через порівняно невелику інтенсивність авіасполучень з ЄС?

Ні. З Харкова сьогодні виконуються щоденні рейси до Варшави (Польща), сезонні рейси в Салоніки (Греція), Бургас (Болгарія), Тіват (Чорногорія), Марібор (Словенія), Кіттіля (Фінляндія) та ін. Ми працюємо над збільшенням кількості регулярних і сезонних рейсів, у тому числі і до Європи. Думаю, в найближчі місяці будуть новини з анонсом нових прямих рейсів саме в цьому напрямку.

Усі фото надані Владиславом Ільїним

Які результати очікуєте по закінченню 2017 року?

У 2017 році планується збільшити пасажиропотік на 25% - до 750 тисяч пасажирів.

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme