Кернесове "Одоробло", маршрутники та собаки: Що хвилює Харків

Протягом лютого 2017 харків'яни зареєстрували на сайті міськради 80 петицій, серед яких лише дві зібрали необхідну кількість підписів

Кернесове "Одоробло", маршрутники та соб…

Журналісти Depo.Харків вирішили з'ясувати, які питання цього місяця виявилися найактуальнішими для мешканців міста, та склали рейтинг найпопулярніших петицій місяця.

1. Найболючішим для харків'ян цього місяця виявилося питання встановлення "замінника" Леніна на площі Свободи.

За результатами бліц-конкурсу, оголошеного мером Геннадієм Кернесом, на місці Ілліча мають встановити 86-метрову колону із ангелом та хрестом. Щоправда, терміни встановлення колони, як і питання фінансування нового пам'ятника, чиновники поки не коментують.

Мешканців міста, зокрема, обурило, що традиційно переможцями проекту стали рідний брат головного архітектора Харкова Павло Чечельницький і сам головний архітектор міста Сергій Чечельницький. Запропоновану "творцями" композицію харків'яни охрестили "Одороблом". А активісти категорично не погодилися з такими результатами та звернулися до суду з вимогою скасувати результати конкурсу. Навіть акції протесту організували. Позов про скасування результатів бліц-конкурсу суд взяв до розгляду лише з третьої спроби.

Натомість петиція до міськради з вимогою скасувати результати конкурсу набрала необхідні для розгляду 5 тисяч підписів у рекордні два дні – ще жодне клопотання до Кернеса так швидко не набирало потрібний ліміт голосів.

Варто також зазначити, що обурення однією петицією не обмежилося: на сайті міськради зареєстрували одразу десять петицій з вимогою не ставити "Одоробло" на площі Свободи. У сумі всі петиції зібрали 12,5 тисяч підписів проти кулуарних результатів бліц-конкурсу.

Мер Харкова, в свою чергу, перекинув відповідальність за долю пам'ятника на суд. У відповіді на петицію Кернес зазначив, що рішення щодо встановлення на площі Свободи в Харкові колони з ангелом та хрестом ухвалюватимуть із урахуванням судового рішення за позовом активістів.

2. Другою за розголосом та швидкістю набору голосів стала петиція з вимогою звільнити одного з творців "Одоробла" - Сергія Чечельницького – з посади головного архітектора міста. Ця вимога стала логічним продовженням вияву народного невдоволення результатами бліц-конкурсу з питань "ленінозамінника".

Після відмови мера скасувати результати конкурсу, харків'яни вирішили боротися з проблемою кардинально та зажадали звільнення улюбленого архітектора Кернеса з посади.

"Ми, що нижче підписалися, вважаємо, що прийшов час кардинально поміняти підходи до прийняття рішень із питань архітектури і міського середовища. Ми впевнені, що те, що відбувається в нашому місті в останні дні з так званим "конкурсом" на пам'ятний знак на площі Свободи, є квінтесенцією проблем, які накопичувалися багато років і не мали свого вирішення. Нас не влаштовує такий рівень комунікації, некомпетентність і безвідповідальність, які дозволив собі головний архітектор Харкова Сергій Чечельницький", - написав автор петиції депутат Харківської облради Дмитро Булах.

Необхідні 5 тисяч підписів петиція набрала за 17 днів. Наразі вона знаходиться на розгляді міськради.

3. Третьою актуальною проблемою харків'яни назвали боротьбу з безпритульними тваринами. Мешканці міста попросили Кернеса зробити роботу КП "Центр поводження із тваринами" відкритою для громадськості: публікувати звіти про діяльність підприємства щодо тварин, створити наглядову раду над КП, а також співпрацювати з зоозахисними організаціями. Крім того, чиновників попросили штрафувати власників собак за неприбрані екскременти, а також притягнути до відповідальності тих, хто викинув домашніх улюбленців на вулицю.

Наразі за петицію проголосували 2451 харків'ян. Збір підписів триває.

4. Ще однією рейтинговою проблемою для харків'ян у лютому стало підвищення вартості проїзду у міському транспорті.

Так, із 13 лютого вартість проїзду у маршрутках зросла в середньому на 0,5 – 1 грн. У міськраді рішення пояснили вимогами перевізників. А от мешканці міста з такими нововведеннями категорично не погодилися – вже наступного дня на сайті міськради зареєстрували одразу кілька петицій з вимогою зменшити вартість проїзду у міському транспорті. Разом із вимогою зменшити вартість проїзду в маршрутках харків'яни попросили переглянути вартість проїзду й у міському електротранспорті. Щоправда кількість петицій не дала потрібного результату, адже з зареєстрованих семи петицій максимальна кількість голосів по одній склала лише 569. Варто зазначити, що в сумі петиції зібрали 2774 підписи.

5. І ще однією актуальною проблемою для харків'ян виявилося аварійно небезпечне перехрестя в центрі міста. Так, на сайті міськради зареєстрували петицію з проханням відремонтувати підземний перехід на набережній біля цирку. На думку автора петиції Андрія Клиженка, відсутність підземного переходу на перехресті вулиць Греківської та Гімназійної набережної створює аварійно-небезпечну ситуацію, адже на перехресті навіть немає зебри.

"Дуже потрібен цей перехід, діти йдуть до школи, та й у цирк коли з боку центру йдеш, дорогу перейти неможливо, водії дуже рідко пропускають. А на переході зі світлофором дуже небезпечно переходити, і взагалі на цьому перехресті заборонено переходити, там навіть зебри немає", - зазначив Клиженко.

Наразі у петиції 420 голосів. Збір підписів триває.

Отже, активність громадян у, принаймні, спробах вирішити нагальні міські проблеми зростає. І хоч поки що мерія Кернеса жодного разу не скасувала свого рішення, на невеличкі поступки градоначальник у питання "Одоробла" пішов.

Всі новини Харкова сьогодні читайте на Depo.Харків

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme